סגור
אנדרואיד אוטו של גוגל
אנדרואיד אוטו (צילום: Google)

ממשחקים ועד סרטונים: אלו השדרוגים החדשים באנדרואיד אוטו

לפי נתוני גוגל, כ-200 מיליון רכבים בעולם תומכים כיום במערכת המולטימדיה שלה. הפונקציות שייפתחו למשתמשים, חלקן בתשלום, אינן כאלה שניתן להשתמש בהן בזמן נהיגה אלא רק כאשר המכונית עומדת, כלומר בזמן טעינה

גוגל נערכת לקראת הכנסת שורה של שינויים בתוכנות אנדרואיד אוטו, כך חשפה החברה במהלך כנס המפתחים השנתי שלה. כיום קשה לדמיין מצב בו מכונית חדשה נמכרת בלי שמערכת המולטימדיה שלה תתמוך במערכות אנדרואיד אוטו ובמערכות iOS, כלומר אפל קאר פליי.
היכולת לבצע צימוד של הטלפון לרכב, כלומר לגרום לרכב להיות מעין שלוחה של המכשיר הסלולרי, היא בגדר חובה עבור רוב הצרכנים לאור הדומיננטיות של מכשירים סלולריים בחיינו, במכונית ומחוץ לה. למעשה, ברגע שיצרני הרכב הגדולים הבינו שבלי צימוד מוצלח ומלא לטלפונים סלולריים הצרכנים יוותרו על מכוניות מדגמים מסוימים, הם ויתרו על שליטה מוחלטת במערכות המולטימדיה של המכוניות והתירו כניסה לגורמים חיצוניים.
על פי המידע שהציגה גוגל, כ-200 מיליון רכבים בעולם תומכים כיום באנדרואיד אוטו. כ-40 דגמים המשווקים בעולם לא רק תומכים באנדרואיד אוטו אלא גם מצוידים בממשק מבוסס גוגל, כלומר כל מערכת ההפעלה שלהם מנוהלת על ידי גוגל (בישראל לדוגמה מדובר בפולסטאר ומכוניות וולוו).
רשימת השינויים והשדרוגים שיתווספו לכלל משתמשי אנדרואיד אוטו כוללת תמיכה במשחקים, צפייה בסרטונים ופתיחה של שרתי אינטרנט. הבחירה בשירותים הספציפיים האלה אינה מפתיעה: הפונקציות שייפתחו למשתמשים אינן כאלה שניתן להשתמש בהן בזמן נהיגה אלא שניתן להשתמש בהן רק כאשר המכונית עומדת במשך פרק זמן ממושך, כלומר בזמן טעינה. באופן כללי, נושא העברת הזמן הפנוי במהלך הטעינה של רכב חשמלי נמצא על סדר יומן של לא מעט יצרניות רכב, ולגוגל כבר יש שיתופי פעולה עם וולוו שעושה שימוש במערכות ההפעלה שלה כדי לאפשר למשתמשים לצפות באמזון פריים בזמן שהם טוענים את המכונית. הרחבת השירותים של גוגל מאפשרת ללקוחות למעשה לשבת במכונית בעודה נטענת ובמקום להתרכז במסך הטלפון - להתרכז במסך הרכב הגדול.
פתיחת פונקציות אלה למסך הרכב הגדול לא מתבצעת רק בגלל טוב ליבה של גוגל אלא מדובר גם בעוגן הכנסות נאה. מכוניות הולכות כיום והופכות יותר ויותר מקושרות ובין יצרני הרכב וענקיות הסלולר מתנהל קרב סמוי: מי יהיה הצינור שדרכו בעלי המכוניות יעבירו כסף כדי לשלם על העברת זמנם הפנוי במכונית בעודה נטענת - הן לספקי תוכן שונים כגון יוטיוב והן לספקי סחורות, למשל חברות מזון שיוכלו לשלוח פיצה במהירות ללקוחות שמבלים שעה בטעינת הרכב. בשלב זה לפחות, גוגל היא זו שמובילה במירוץ.