מחר: דיון ראשון בניסוי רכב אוטונומי בישראל
מחר: דיון ראשון בניסוי רכב אוטונומי בישראל
ועדת השרים לענייני חקיקה תדון מחר בתזכיר חוק שיאפשר לבצע בכבישי הארץ ניסויים לכלי רכב אוטונומיים ללא נהג מלווה. לפי הודעת שרת התחבורה, מספר חברות כבר ממתינות לבצע פיילוט בנושא, אף שבעולם רוב יצרניות הרכב הגדולות דווקא נסוגו מתוכניותיהן לפתח כלי רכב ללא נהג
מחר יעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה תזכיר חוק לתיקון פקודת התעבורה ליצירה של ניסויי רכב אוטונומי ללא נהג בישראל. מדובר ביוזמה אשר הועלתה לראשונה עוד בימי שרת התחבורה מירי רגב.
בישראל מתקיימים ניסויי רכב אוטונומי זה מספר שנים, בין היתר גם בכבישים תחת פיקוח, אבל המתווה החדש, כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", מאפשר ניסויים בלי שנהג בשר ודם ישב מאחורי ההגה.
לפי לשון הודעת שרת התחבורה, החוק יאפשר לקיים פיילוטים ללא נהג מלווה, כאשר קיימות כיום כמה חברות שממתינות לפיילוטים בתחום בארץ לקראת אישור החקיקה המלא בסוף השנה.
בפועל, תעשיית הרכב העולמית נמצאת כיום דווקא בכיוון שונה מאוד מן הכיוון האוטונומי עליו הוצהר לפני שנים ספורות בלבד. רוב יצרניות הרכב הגדולות, החל בדיימלר וכלה בב.מ.וו וטויוטה, דווקא נסוגו מתוכניותיהן לפתח כלי רכב ללא נהג, גם בגלל קשיים תקציביים וגם בגלל קשיים תשתיתיים, מה שהותיר את הזירה לגופים אשר עוסקים בעיקר בתחום המשלוחים, שפחות נדרש בו נהג.
דווקא התחזיות אשר משמיעים בימים אלה יצרניות הרכב הגדולות, החל בטסלה וכלה ביונדאי וקיה, מתייחסות להגעה לכל היותר לרמת הנהיגה האוטונומית השלישית מתוך 5, כלומר מצב בו נהג בשר ודם בכל מקרה נדרש לשבת מאחורי ההגה.