סגור
וולוו  EX30 חשמלית
וולוו EX30 חשמלית. "אנחנו ממשיכים להחזיק בתפיסה שהעתיד שלנו הוא חשמלי" (צילום: REUTERS/Claudia Greco)

אחרי פורד וג'נרל מוטורס: וולוו נוטשת את התוכנית לעבור לייצור חשמליות בלבד עד שנת 2030

יצרנית הרכב טוענת כי התנאים בשוק השתנו מאז הציבה את היעד לפני כשלוש שנים, כך לפי דיווח ב-BBC. לפי וולוו, מלבד האטה בביקוש והשתת מכסים על רכבים מסין, יש גורמים נוספים כגון השקה איטית של תשתית לתחנות טעינה והפסקת סובסידיות לצרכנים

יצרנית הרכב וולוו נוטשת את תוכניתה לעבור לייצור של מכוניות חשמליות בלבד עד 2030, זאת על רקע השינוי לטענתה בתנאים בשוק מאז הציבה את היעד לפני שלוש שנים, כך לפי דיווח ב-BBC.
ההודעה מגיעה בעוד התעשייה כולה חווה האטה בביקוש למכוניות חשמליות, וגם לאחר השתת מכסים על מכוניות חשמליות המיובאות מסין, שאושרה לאחרונה אולם טרם יושמה.
וולוו מצטרפת בכך לחברות רכב נוספות, ביניהן ג'נרל מוטורס ופורד, שצמצמו גם הן את יעדי יצור המכוניות החשמליות שהציבו. לפי הודעת החברה, ההערכה כעת היא שעד 2030 לפחות 90% מכלי הרכב שתייצר יהיו מכוניות חשמליות או היברידיות. החברה גם קרוב לוודאי שתמכור מספר קטן של מכוניות "לייט היברידיות", כלומר מכוניות קונבנציונליות יותר עם סיוע חשמלי מוגבל.
"אנחנו ממשיכים להחזיק בתפיסה שהעתיד שלנו הוא חשמלי", מסר מנכ"ל וולוו ג'ים רואן. "עם זאת, ברור כי המעבר לחשמליות לא יהיה לינארי, והלקוחות והשווקים מתקדמים במהירויות שונות". בחברה ציינו בהצהרה כי האקלים העסקי למכוניות חשמליות השתנה, זאת בשל גורמים כמו השקה איטית של תשתית לתחנות טעינה והפסקת תמריצים וסובסידיות לצרכנים. לפי איגוד יצרניות הרכב האירופיות, רישום של מכוניות חשמליות באיחוד האירופי נפל ביולי בקרוב ל-11%.
האנליסטית אנה מקדונלד ציינה גם כי המכוניות החשמליות נותרו יקרות יותר. "האיחוד האירופי וארה"ב משיתות מכסים על מכוניות סיניות מיובאות כדי למנוע מהן להציף את השוק, ופירוש הדבר כי יש לייצר את המכוניות מחוץ לסין מה שמייקר אותן אף יותר", אמרה. "יצרניות המכוניות לא מעוניינות להגיע להפסדים על המכוניות הללו".
בעלת השליטה בוולוו היא ענקית הרכב הסיני ג'ילי, ומכיוון שהיא משתמשת במפעלים בסין, המכסים המתוכננים יושתו גם על וולוו.
ההאטה בשוק המכוניות האירופי משפיעה גם על פולקסווגן, שמוקדם יותר השבוע הודיעה כי היא שוקלת לסגור מפעלים בגרמניה, לראשונה מאז נוסדה לפני 87 שנים. "הסביבה הכלכלית הפכה קשה יותר, ומתחרים חדשים נכנסים לשוק האירופי", מסר מנכ"ל החברה אוליבר בלום.