רעידת אדמה בפולקסווגן: המנכ"ל הרברט דיס פורש
רעידת אדמה בפולקסווגן: המנכ"ל הרברט דיס פורש
דיס, אחד האנשים החזקים והשנויים במחלוקת בתעשיית הרכב העולמית, היה אמור לסיים את הקדנציה שלו ב-2025, אולם יעזוב כבר בספטמבר; ברקע: עימותים חוזרים ונשנים עם הדירקטוריון; הוא יוחלף על ידי אוליבר בלום, מנכ"ל פורשה
הרברט דיס (63), מנכ"ל קבוצת פולקסווגן בארבע השנים האחרונות, יפרוש מתפקידו בעוד כחודש וחצי "במסגרת הבנה הדדית", כך מודיע קונצרן הרכב הגרמני. לפי דיווחים באירופה, החוזה של דיס היה אמור להסתיים רק ב-2025.
דיס, אחד האנשים החזקים וגם השנויים ביותר במחלוקת בתעשיית הרכב העולמית, יוחלף על ידי אוליבר בלום, מנכ"ל פורשה. לפי הודעת פולקסווגן, דיס יפרוש רשמית מתפקידו ב-1 בספטמבר, פרק זמן קצר במיוחד מבחינת חילופי שלטון באחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.
כהונתו של דיס, האיש שנכנס לפולקסווגן כדי למחוק את חרפת דיזלגייט (זיוף נתוני הפליטות) ולהצעיד את החברה לעידן החשמלי, היתה אחת הסוערות שידע הקונצרן. זאת בין השאר על רקע כמה מקרים שבהם הוא היה על סף עזיבת תפקידו.
במהלך כהונתו של דיס ידעה פולקסווגן עליות ומורדות, בין השאר עקב הקורונה והמלחמה באוקראינה אשר פגעו קשות בשרשרת האספקה של יצרני הרכב הגרמנים.
דיס לא היסס להתייעץ עם אלון מאסק בנושאי ניהול, להמליץ לעובדי פולקסווגן לרכוב על אופניים, להעביר ביקורת על מיזמי החברה השונים בתחום הרכב החשמלי ולטעון שרשת הטעינה שלה אינה מספיקה - ועוד שלל תקריות שלא בהכרח התאימו לדירקטוריון, אשר התעמת עם המנכ"ל שוב ושוב.
אולם השורה התחתונה היא שדיס הגיע לפולקסווגן באחת התקופות הקשות שידעה היצרנית מבחינת השפעת הקורונה והמלחמה באוקראינה - וגם נדרש להצעיד את היצרנית מוולפסבורג ואת החברות-הבנות שלה לעידן החשמלי, וכל זאת בתוך פרק זמן קצר במיוחד, תוך שמירה על איזון עדין בין יצירת רווחים ממכירת מכוניות בעלות מנועים מזהמים ובין השקעות עתק במפעלי סוללות, פיתוח מערכות הנעה חשמליות וכמובן מלחמה בטסלה, שפתחה מפעל במדינת הבית של פולקסווגן - גרמניה.
בלום בן ה-54 סומן בעבר כמחליפו של דיס, לאחר כהונה ארוכת שנים בקונצרן פולקסווגן. הוא החל את דרכו בחטיבת אאודי בשנת 1994 ועבר לפורשה בשנת 2013.