מסירות רכב חדש באיחוד האירופי ירדו אשתקד ב-2.4%; פולקסווגן הוא המותג המוביל במסירות
מסירות רכב חדש באיחוד האירופי ירדו אשתקד ב-2.4%; פולקסווגן הוא המותג המוביל במסירות
גם הקבוצה הגרמנית, שמובילה את רשימת המסירות, ספגה ירידה של 4.8% לעומת 2020. הקבוצות שעלו במסירות: יונדאי קיה עם שיפור של 18.4% וב.מ.וו עם 1.5%
בשנה שעברה נמסרו במדינות האיחוד האירופי 9,700,192 מכוניות חדשות – ירידה של 2.4% לעומת 2020, אז נמסרו במדינות האיחוד 9,939,418 מכוניות חדשות. כך עולה מנתונים שמפרסם ה-ACEA, ארגון הגג של יצרני הרכב באירופה. אם כוללים בנתונים אלה גם את השוק הבריטי ואת מדינות ה-EFTA (ארגון הסחר החופשי) - איסלנד, נורבגיה ושוויץ - מגיעים למסירות של 11,774,885 מכוניות חדשות ב-2021 – כלומר, ירידה של 1.5% ביחס ל-11,958,116 מכוניות חדשות בשנת 2020.
מניתוח הנתונים לפי קבוצות יצרנים (חברות-האם) עולה כי הקבוצה שמובילה את רשימת המסירות באיחוד האירופי היא פולקסווגן (פולקסוואגן, אאודי, סיאט וסקודה), שמסרה בשנה שעברה 2,437,110 מכוניות חדשות - ירידה של 4.8% בהשוואה למסירותיה בשנת 2020. סטלאנטיס, החברה-האם של פיאט, סיטרואן ופיג'ו, ממוקמת במקום השני עם 2,124,269 מכוניות – ירידה של 2.1% לעומת 2020. במקום השלישי נמצאת קבוצת רנו (רנו, דאצ'יה, אלפין ולאדה), שמסרה באיחוד האירופי 1,028,925, נתון המשקף ירידה של 10.2% ביחס ל-2020, ואחריה נמצאת יונדאי-קיה, שמסרה באיחוד האירופי 828,337 מכוניות. אולם, בשונה מהיריבים שבסיסם באירופה, יונדאי קיה רשמה עלייה מרשימה של 18.4% באירופה ביחס לשנת 2020 – ואחרי יונדאי קיה נמצאת ב.מ.וו (מיני ו ב.מ.וו), שמסרה 658,490 מכוניות - עלייה של 1.5% לעומת 2020.
מחלוקה לפי מותגים עולה כי מובילת השוק - והיחידה שעברה את מיליון המסירות בשנה שעברה - היא פולקסווגן. היצרנית הגרמנית מסרה 1,082,946 מכוניות חדשות בשנה שעברה באיחוד האירופי, ירידה של 6.7% ביחס לשנת 2020. במקום השני ברשימת היצרנים נמצאת פיג'ו הצרפתית, שמסרה באיחוד האירופי 649,514 מכוניות – ירידה של 3.4% ביחס לשנת 2020 ואחריה בפער קטן נמצאת יצרנית צרפתית נוספת, רנו, שמסרה 638,198 מכוניות – ירידה ניכרת של 16.3% ביחס לשנת 2020.