האם ההנחות של טסלה באירופה יגיעו גם לישראל?
האם ההנחות של טסלה באירופה יגיעו גם לישראל?
לנוכח ההיצע שיש כרגע באתר המכוניות המוכנות למסירה של טסלה, ולאור העובדה שהישראלים מחכים לשלל דגמים חשמליים חדשים – לא מן הנמנע שטסלה תציע בקרוב הנחות על מלאי הרכבים המוכנים מראש, בדיוק כפי שקורה כעת באירופה, ובייחוד בגרמניה
האם טסלה ישראל תעניק בקרוב הנחות על רכבים? בימים אלה כדאי מאוד לעקוב אחר המתרחש דווקא ב"מגרש האחורי" של טסלה באירופה, כלומר לא באתרים האירופים של טסלה שבהם ניתן להזמין מכונית חדשה, בדיוק כמו בישראל, אלא באתרים שמפרטים את מלאי הרכבים הזמינים מיידית לרכישה.
כיום מי שיכנס לאתר של טסלה בכל מדינה ויחפוץ להזמין טסלה 3 או טסלה מודל Y יגלה שמחירי הרכבים הרשמיים הם מחירים שלא השתנו זה שבועות. אבל לטסלה יש גם אפשרות (שקיימת גם בישראל) לרכוש מכוניות שקיימות במלאי היצרנית. כלומר מכוניות שהיצרנית יכולה למסור מיידית – או מכוניות שממש ייכנסו בקרוב לישראל וימסרו ללקוחות מהר. בניגוד למכוניות שמופיעות ב"חלון הראווה, של טסלה, שהלקוח מרכיב לבד לפי כל גחמה ורצון, המכוניות שבמלאי הן מכוניות שהוגדרו מראש. כבר יש להן צבע נבחר, יש להן תוספות. לדוגמה - מעיון במלאי הקיים של היצרנית בישראל עולה שניתן לרכוש טסלה 3 כחולה שתגיע ארצה בקרוב במחיר של 204,288 שקל. יש גם טסלה 3 RWD בצבע כסף עם חישוקי 19 אינטש שמחירה 221,058 שקל. למי שחפץ, יש טסלה מודל Y בצבע שחור עם חישוקי 19 אינטש, המחיר הוא 228 אלף שקל.
מבחינת אתרי טסלה באירופה עולה עובדה מעניינת: המכוניות האלה, כלומר המכוניות שנמצאות במלאי של טסלה באירופה למסירה מיידית, כשהן כבר מאובזרות ומוכנות למסירה ללקוחות, אכן מוצעות בהנחות. בטסלה גרמניה לדוגמה ניתנת הנחה שנעה בין 4,000 ל-6,000 יורו על מודל Y, שנמצאת במלאי של היצרנית.
האם מה שמתרחש באירופה יכול להוות אינדיקטור טוב למה שיקרה בישראל? לקוחות חדי עין של טסלה ישימו לב שבתחילת השבוע הנוכחי טסלה אירופה החלה להציע שנה שלמה של סופרצ'ארג'ינג על מודל Y. טסלה ישראל מציעה מיום ראשון טעינה חינמית בעמדות הסופרצ'ארגר של היצרנית ברחבי הארץ, לרוכשי מודל Y.
מדוע טסלה מציעה הנחות על מלאי קיים? התשובה באירופה פשוטה: עמידה ביעדים. ההנחות הבולטות ביותר על מכוניות של טסלה הוצעו ללקוחות בגרמניה, שם טסלה עוברת שנה יחסית חלשה. מבחינת השוק הישראלי, טסלה בהחלט ספגה השנה כמה פגיעות. מכוניות חדשות הגיעו מסין, יבואני הרכב נערכים להשקה של דגמים חדים רבים מסין בחודשיים הנוכחיים – ובניגוד לרוב יבואני הרכב בישראל - בטסלה לא אוהבים לאגור מכוניות לכבוד סוף השנה כדי למכור ללקוחות בשנה הבאה.
למעשה, בדרך כלל בטסלה ישראל מסיימים שנה עם מלאי של פחות מ-500 מכוניות, הישג מרשים לכל הדעות. ואם המלאי יותר גדול: מגיעים המבצעים. לנוכח ההיצע שיש כרגע באתר המכוניות המוכנות למסירה של טסלה, ולאור העובדה שהישראלים מחכים לשלל דגמים חשמליים חדשים – לא מן הנמנע שטסלה תמקד בקרוב בישראל הנחות על מלאי הרכבים המוכנים מראש, בדיוק כפי שקורה כעת בגרמניה ובמדינות נוספות - כך שספציפית במקרה של טסלה, ייתכן שהדילים המשמעותיים יתגלו דווקא ב"חצר האחורית" של אתר טסלה ויהיו אפילו זולים ממכוניות חדשות שעבורן צריך לחכות כמה שבועות.