תקציב 2024עליית מס הקנייה על רכב חשמלי תתמתן; מס הנסועה ישאר
תקציב 2024
עליית מס הקנייה על רכב חשמלי תתמתן; מס הנסועה ישאר
תקציב 2024 שאישרה אתמול הממשלה כולל שתי גזירות על רוכשי מכוניות חשמליות - מס נסועה בסך 15 אגורות לקילומטר שיוטל על בעלי מכוניות חשמליות מינואר 2026 ומס קנייה מרוכך מעט שיוטל בפעימות מהשנה הבאה
מס הנסועה שיוטל על הרכב החשמלי מ-2026 ישאר, אבל שיעור עליית מס הקנייה על הרכב החשמלי יתמתן, כך עולה מהנוסח הסופי של תקציב 2024 שאושר אתמול.
כזכור, במסגרת הנוסח המקורי של תקציב 2024 הוטלו שתי "גזירות" על רוכשי מכוניות חשמליות בישראל: העלאה הדרגתית של מס הקנייה אשר מוטל על מכוניות חשמליות ב"פעימות" שיכנסו לתוקף ב-1 בינואר בשנים הקרובות והטלה של מס נסועה, בסך 15 אגורות לקילומטר שישלמו בעלי מכוניות חשמליות מינואר 2026.
מהנוסח הסופי עולה, שמס הנסועה נשאר בפנים - אבל עליית מס הקנייה על הרכב החשמלי מתמתנת. התמתנות שיעור עליית מס הקניה אינה מפתיעה: גורמים בענף הרכב העריכו כי מלכתחילה נקבעו בהצעת התקציב המקורית שיעורי עלייה גבוהים יחסית כדי לשמש נקודה למו"מ שתאפשר להשאיר את מס הנסועה וגם את העלאת מס הקנייה.
על פי הנוסח שאושר אמש, מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה בינואר 2025 מ-35% (שיעור מס הקנייה כיום) ל-45%. בהצעה המקורית היה אמור מס הקנייה לעלות בינואר 2025 ל-50%. בינואר 2026 יעלה מס הקנייה על רכב חשמלי מ 45% ל 52% (במקור היה אמור המס לעלות מ-50% ל-57%). ואילו בינואר 2027 יעלה מס הקנייה על רכב חשמלי ל- 60% (במקום 65% שהיה בהצעה המקורית).