פרסום ראשוןבלי הגה: משרד התחבורה יגדיל את היצע דגמי הקוואדרוסייקל
פרסום ראשון
בלי הגה: משרד התחבורה יגדיל את היצע דגמי הקוואדרוסייקל
ישראל היא אחת המדינות היחידות שקיימת בהן דרישה להתקנת הגה עגול בגודל מלא בקוואדרוסייקלים - כלי רכב עירוניים המיועדים בדרך כלל לנהג ולנוסע אחד. ברוב המדינות ניתן לרכוש גם רכבים עם כידון. כעת מתכננים במשרד התחבורה לוותר על הדרישה להגה
משרד התחבורה נערך למלחמה בפקקים באמצעות הגדלת היצע דגמי הקוואדרוסייקל שיהיו זמינים לקונים בישראל, באמצעות הסרת החובה לפריט אחד חשוב: ההגה. כך עולה ממסמכים שהופצו השבוע בקרב יבואני הרכב.
קוואדרוסייקלים הם כלי רכב עירוניים המיועדים בדרך כלל לנהג ולנוסע אחד. הם מיובאים לישראל זה מספר שנים בכמה תצורות ובמספר גדלים, המוגבלים כולם במהירותם ובהספק המנוע (15 קילו-ואט) - אך מעולם לא הצליחו ממש לכבוש את לבו של הצרכן הישראלי, בין היתר מכיוון שמחיר קוואדרוסייקל חדש יכול להגיע לכ-40 אלף שקל, כמו מכונית קטנה משומשת בת שנתיים-שלוש.
כעת ינסה משרד התחבורה להגדיל את היצע דגמי הקוואדרוסייקל שיהיו זמינים לציבור באמצעות ויתור על ההגה. לפי מסמכי משרד התחבורה, ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם שבהן קיימת דרישה להתקנת הגה עגול בגודל מלא ברכבי קוואדרוסייקל, כאשר באירופה לדוגמה ניתן לרכוש קוואדרוסייקל שניתן לכיוון באמצעות כידון.
המשמעות היא שדגמי קוואדרוסייקל, שהם פחות "מכונית" ויותר "קטנוע", יוכלו להיכנס לישראל – וייתכן גם שיהיו זולים יותר, מה שירחיב את אפשרויות הרכישה של הצרכנים.