טסלה חותכת מחירים בסין בכמעט 10% בגלל ירידה בביקוש
טסלה חותכת מחירים בסין בכמעט 10% בגלל ירידה בביקוש
יצרנית הרכב החשמלי מוזילה את דגמי טסלה 3 וטסלה y ב-9% למרות מגמת ההתייקרות בתעשיית הרכב. ברקע: סימנים להאטה בביקושים בשוק הרכב הסיני. בשבוע שעבר טען מייסד טסלה אלון מאסק כי יש "סוג של מיתון" בסין ובאירופה וחזה כי "המיתון עשוי להימשך עד אביב 2024"
טסלה הורידה בסין את מחיר דגמי מודל 3 ומודל Y ב-9%, למרות מגמה של העלאות מחירים בתעשייה, זאת על רקע סימנים להאטה בביקוש בשוק הרכב הגדול בעולם. לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, הורדות המחירים פורסמו היום (ב') באתר הסיני של יצרנית המכוניות החשמלית.
הורדות המחירים מגיעות לאחר שבשבוע שעבר טען מנכ"ל טסלה אלון מאסק כי יש "סוג של מיתון" בסין ובאירופה, וחזה כי המיתון עשוי להימשך עד אביב 2024. בטסלה גם דיווחו כי יפספסו השנה את יעד משלוחי המכוניות שהציבו.
בשיחה עם אנליסטים בשבוע שעבר טען מאסק שהביקוש ברבעון הנוכחי נותר גבוה, ולהערכתו טסלה תתגלה כ"עמידה למיתון". בבנק CMBI הסיני ציינו כי הורדות המחירים של טסלה משקפות את הסיכון התחרותי הגובר אצל יצרניות המכוניות החשמליות בסין, שם לפי הערכות המכירות צפויות להאט בשנה הבאה. "הורדות המחירים מסמלות את מלחמת המחירים הפוטנציאלית שציינו כבר באוגוסט", אמר שי ג'י, אנליסט בבנק.
האנליסטים מזהירים ממצב של מלאי מכוניות עודף בסין, זאת לאחר שנרשמה האטה בצמיחה במכירת מכוניות בספטמבר, ומכירת המכוניות החשמליות עלתה בשיעור הנמוך ביותר זה חמישה חודשים.
לעומת המהלך של טסלה, יצרניות רכב אמריקאיות אחרות וחלק מהיריבות הסיניות העלו מחירים מספר פעמים בשנה האחרונה, זאת על רקע העלייה במחירי הרכיבים וחומרי הגלם. בטסלה, לעומת זאת, מעדכנים באופן קבוע את המחירים בסין, וההורדות משקפות גם את הסובסידיות הממשלתיות.
מהחברה מסרו בתגובה כי הם מתאימים את המחירים לעלויות. כמו כן התפוקה במפעל בשנגחאי השתפרה ושרשרת האספקה נותרה יציבה על אף ההשפעה על הכלכלה של הגבלות וסגרי הקורונה הנמשכים, כך שיש ירידה בעלויות.
לפי האתר של טסלה בסין, המחיר ההתחלתי למכונית דגם מודל 3 ירד כעת ל-265,900 יואן (36,727 דולר) מ-279,900 יואן, בעוד המחיר ההתחלתי למכונית הספורט מדגם מודל Y ירד ל-288,900 יואן מ-316,900 יואן. לעומת המצב בסין, המחיר הממוצע של מכונית טסלה חדשה בארצות הברית, השוק הגדול ביותר של החברה, עולה בהתמדה מאז השנה שעברה ועמד באוגוסט על כמעט 70 אלף דולר, כך לפי חברת המחקר קלי בלו בוק.
טסלה מסרה בספטמבר 83,135 מכוניות שיוצרו במפעל בשנגחאי, עלייה של 8% לעומת חודש אוגוסט. אולם האנליסטים ב-CMBI הזהירו כי בשנה הבאה תגדל התחרות לשוק המכוניות החשמליות, ושיעור הצמיחה במכירות מכוניות חשמליות והיברידיות צפוי לרדת מתחת ל-50%.
טסלה היא יצרנית המכוניות החשמליות השלישית בגודלה בסין, אחרי BYD ו-SAIC-GM-Wuling.