שלושה רכבים סיניים שלא יגיעו לישראל, וטוב שכך
שלושה רכבים סיניים שלא יגיעו לישראל, וטוב שכך
מכוניות סיניות הן כבר מזמן להיט בישראל, אבל יש כמה דגמים שטוב שהם נשארים בינתיים בסין. כך למשל הדונגפנג M הירו 917 דרגון ARMOR EDITION שהוא הגרסה הקרבית של רכב השטח הירו 917 דרגון או ההונגצ'י גולי שמיועד ללקוחות עילית של היצרנית. צפו בדגמים
כבר שלוש שנים ששוק הרכב הישראלי נמצא במירוץ להשגת זיכיונות של יצרני רכב סינים, אך לפעמים יצרני הרכב הסינים מייצרים מכוניות שלצרכנים מערביים קשה לעכל. חלק מהמכוניות האלה מצאו דרכן לישראל וחלק ישארו בסין, למרבה המזל.
בניגוד לתעשיית הרכב המערבית, ליצרני הרכב הסינים יש שני סוגים של מכוניות: סוג אחד הוא שפוי, ידידותי לסביבה, אפילו אלגנטי. ואילו השני הוא קיצוני ומוזר. אלה הדגמים היותר מוזרים שאפשר למצוא בסין:
דונגפנג M הירו 917 דרגון ARMOR EDITION
בשנת 2018 יצא לאקרנים סרט הפעולה הסיני "מבצע הים האדום" שתיאר את גבורתה של יחידת עילית שנשלחה להציל פליטים מאימת פיראטים סומאליים. לכבוד עלייתו הקרובה לאקרנים של "מבצע הים האדום 2" הודיעה דונגפנג שתשתף פעולה עם מפיקי הסרט ותציג גרסה מאוד קרבית של רכב השטח שהוא גם ככה קרבי, ההירו 917 דרגון. רשימת השדרוגים כוללת צבע הסוואה צהוב מיוחד שדונגפנג מכנה "סערה במדבר", מגינים ענקיים לחלק הקדמי, פגושי מתכת ומיכלי דלק וציוד חילוץ שמותקנים דווקא בחלקו החיצוני של הרכב. מיכלי הדלק אגב מותקנים משום מה למרות שמדובר בחלק מהגרסאות ברכב חשמלי. יש גם גרסת פלאג אין הייבריד עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים. לפי דונגפנג ה M הירו צפוי לעבור תקינה אירופית. כלומר בתרחיש בלהות הוא עלול להגיע גם לישראל.
הונגצ'י גולי
קשה להתייחס ליצרני רכב סינים שמייצרים מכוניות מוחצנות בלי להתייחס להונגצ'י. הונגצ'י היא המכונית הרשמית של שליטי סין והגולי החדשה היא ספינת הדגל של הונגצ'י. הגולי משתייכת לסדרת דגמים שהונגצ'י מכנה "החמניה הזהובה" שמיועדים ללקוחות העילית של היצרנית, שכנראה נהנים מקשרים ענפים עם הממשל. העיצוב החיצוני של הגולי הוא מחווה לדגמי עבר של הונגצ'י שהוצמדו לבכירי הממשל הסיני. המנוע אינו חשמלי, אלא בנזין בנפח 4.0 ליטרים. המשקל ללא נוסעים: 3.1 טונות. לפי הונגצ'י העיצוב שואב השראה מאימרה סינית עתיקה שקובעת ש"השמים עגולים והארץ מרובעת".
וויה דרימר "פרייבט קאסטום"
וויה דרים הוא רכב כביש שטח חשמלי מוחצן למדי שמשווק גם בישראל, אבל מתברר שמה שנחשב מוחצן בארץ לא נחשב מספיק מוחצן בסין. מסיבה זו הוחלט בוויה לייצר גרסה שתהיה עוד יותר בולטת. כדי להשיג את האפקט המתבקש הוחלט להגדיל את גריל הכרום הענק שבחזית כך שיגיע כמעט עד לגובה הכביש (מדובר בגריל בגובה של כמעט מטר). לפי וויה, עיצוב הגריל הקדמי מושפע ממפלי מים. הגלגלים כמובן עטויי ציפוי כרום והצביעה הצידית דו גוונית בסגנון מאיבאך.