ענקית הביטוח האמריקאית לא תאפשר טעינת רכב חשמלי במשרדיה: "סיכונים לשריפה"
ענקית הביטוח האמריקאית לא תאפשר טעינת רכב חשמלי במשרדיה: "סיכונים לשריפה"
חברת הביטוח State Farm, הנחשבת למבטחת הרכוש הגדולה בארה"ב, הודיעה כי תפרק את עמדות הטעינה לרכב חשמלי בכל המתקנים שלה. הנימוק: "זוהו סיכונים לשריפה שאין ביכולתנו להתמודד עמם"
חברת הביטוח State Farm, הנחשבת למבטחת הרכוש הגדולה בארה"ב, הודיעה כי תפרק היום את כל עמדות טעינת הרכב החשמלי בכל המתקנים שלה, כך מפרסמים אמצעי תקשורת בארה"ב. STATE FARM שהוקמה ב 1922 נחשבת כיום לחברת הביטוח הגדולה בארה"ב בתחום ביטוחי רכוש ופגיעות גוף. בשנה שעברה דיווחה החברה על רווח של 104.2 מיליארד דולר.
"אנו מודעים להשפעה שתהיה למי שמסתמך על טעינה לרכב החשמלי שלו, אך עדיפותנו היא להבטיח סביבת עבודה בטוחה לעובדינו", הודיעה החברה לעובדים. "בעקבות הערכת סיכונים שביצעו שירותי כיבוי האש זוהו סיכונים לשריפה שאין ביכולתנו להתמודד עמם".
הודעתה של State Farm תמוהה מבחינה סטטיסטית, אך ככל הנראה נכונה מבחינה ביטוחית. עובדתית, רכב חשמלי אינו מועד יותר לשריפות מרכב שאינו חשמלי. למעשה, במספר מדינות במערב נאספו נתונים לפיהם רכבים חשמליים מעורבים בפחות תקריות שריפה מרכבים שאינם חשמליים. אך הבעיה אינה הסיכוי של הרכב להישרף, אלא דווקא הבעיה הכרוכה בכיבוי השריפה. לפני כשלושה חודשים התרחשה בקוריאה שריפה של רכב חשמלי בחניון סגור בבניין מגורים אשר גרמה להשמדתן של 140 מכוניות.
כפי שפורסם ב"כלכליסט", לאחר השריפה בקוריאה התריעו נציגי שירותי הכבאות בישראל כי הבעיה אינה טמונה בסיכוי של הרכב להישרף אלא באופיה של השריפה, כלומר רכב חשמלי בוער בעוצמה גדולה משמעותית מרכב שאינו חשמלי ואינו ניתן לכיבוי בקלות, אלא באמצעות הוצאת הרכב הבוער ו"הטבעתו" במיכל חומרים מדכאי בעירה, או דיקור של מארז הסוללה והחדרה של חומר כיבוי- מה שאינו אפשרי תמיד בחניון תת קרקעי. לאחר כמה שעות של בעירה, נשקפת סכנה ליסודות הביניין שבחניון שלו הרכב הבוער חונה.
לדברי יוסי דקלו, ראש חטיבת איסוף וחקירות בכבאות והצלה לישראל: "במקרה של שריפה בחניון תת קרקעי השיקול הראשון הוא דאגה לחוזק חומרים. בבניין שיש בו עמודים מזוינים, הברזל יכול לעמוד בחום של עד 800 מעלות במשך 120 דקות. במקרה של רכב חשמלי יש שינוי דרמטי, כי ברכב חשמלי מים או קצף כיבוי אינם אפקטיביים בגלל הקושי להגיע לבית הסוללה שמתחת הרכב. מדובר בשריפה שהמים כלל אינם משפיעים עליה. כשיש לנו רכב שבוער מעל 6 שעות, הפתרון היחיד הוא לפנות את הבניין מיושביו מחשש לפגיעה ביסודות והתמוטטות הבניין".