סגור

ארה"ב חוקרת תאונות טסלה: חשד ש"הטייס האוטומטי" לא מזהה רכבי חירום חונים

מנהל הבטיחות בכבישים המהירים בארה"ב חוקר 31 תאונות מחמש השנים האחרונות שבהן נהרגו עשרה בני אדם. התברר שהמערכת האוטונומית למחצה הביאה לפגיעה במכוניות עם אורות מהבהבים

הממשל האמריקאי פתח בחקירה רשמית סביב מערכת הנהיגה האוטונומית למחצה של טסלה, בחשד שהיא מתקשה לזהות רכבי חירום חונים או במכוניות אחרות בעלות אורות מהבהבים. כך הודיע בצהריים מנהל הבטיחות בכבישים המהירים (NHTSA). במוקד החקירה 31 תאונות שאירעו מאז 2016 שבהן נהרגו 10 בני אדם. מניות טסלה ירדו בכמעט 2% לפני פתיחת המסחר.
1 צפייה בגלריה
רכב חשמלי טסלה
רכב חשמלי טסלה
הטייס האוטומטי של טסלה במוקד חקירה אמריקנית
(צילום: בלומברג)
הסוכנות הפדרלית הודיעה שזיהתה 11 תאונות שאירעו מאז 2018, שבהן הטייס האוטומטי, או בשמה Traffic Aware Cruise Control ("בקרת שיוט המודעת לתנועה") של טסלה, הביאו לפגיעה בכלי רכב עם אורות מהבהבים, קונוסי סימון זוהרים, או לוחות עם חיווי מואר.
החקירה נוגעת לדגמי S, Y, X ו-3 שנמכרו בין 2014 ל-2021. בסך הכול נמכרו 765 אלף מכוניות מדגמים אלו בארצות הברית.
הטייס האוטומטי שימש בשנים האחרונות גם למטרות פסולות של נהגי טסלה, שנתפסו בין היתר שיכורים אפילו כשישבו במושב האחורי בזמן שהמכונית ירדה מכביש מהיר בקליפורניה. הסוכנות שלחה מאז יוני 2016 צוותי חקירה לזירות של 31 תאונות שבהן הופעלו מערכות כאלו לסיוע לנהגים. מערכות אלה יכולות לשמור על הרכב בתוך הנתיב ובמרחק בטוח מכלי הרכב שלפניו. מתוך אותן תאונות, ב-25 היה מעורב הטייס האוטומטי של טסלה. כאמור, עשרה בני אדם קיפחו את חייהם.
טסלה ויצרניות רכב נוספות, הזהירו שנהגים שמשתמשים במערכת חייבים להיות מוכנים להתערב בפעולתה בכל עת. NHTSA מצאה שמכוניות טסלה שהמערכת מותקנת בהן התנגשו בנגררים שעברו לפניהם, ברכבי חירום חונים ובמחסומי רכבת. ביוני הורתה הסוכנות לכל יצרניות הרכב לדווח על תאונות בהן היו מעורבות מערכות נהיגה אוטומטית, מה שמצביע על כך שהסוכנות החלה לנקוט עמדה חשדנית יותר כלפי מערכות אלה מאשר בעבר. עד כה היא נמנעה מלפרסם תקנות שנוגעות לטכנולוגיה החדשה, מתוך חשש לפגיעה באימוצן של מערכות שעשויות לסייע בהצלת חיים.