יונדאי בראש, BYD מפתיעה: הרכבים שנחטפו בשליש הראשון - ואלו שלא
יונדאי בראש, BYD מפתיעה: הרכבים שנחטפו בשליש הראשון - ואלו שלא
בשליש הראשון של 2023 נמסרו 125,301 מכוניות חדשות - עלייה של 13% ביחס לאשתקד. יונדאי היא מובילת השוק, עם 21,326 מסירות; BYD, שמשווקת מכוניות חשמליות בלבד, הפתיעה כשהגיעה למקום החמישי עם 7,229 מסירות. בתחתית הטבלה נמצאת קארמה, שלא מסרה מכוניות כלל השנה, כמו גם בשנה שעברה
בשוק הרכב הישראלי נמסרו בשליש הראשון של השנה 125,301 מכוניות חדשות, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב. מדובר בעלייה של כ-13% ביחס לנתוני אשתקד, אז נמסרו בישראל 110,901 מכוניות חדשות.
יונדאי היא מובילת השוק, עם 21,326 מסירות; קיה נמצאת במקום השני עם 14,885 מסירות, ואילו טויוטה נמצאת במקום השלישי עם 10,763 מסירות; מאזדה נמצאת במקום הרביעי עם 8,187 מסירות, ואת החמישייה הפותחת סוגרת BYD, היחידה שמשווקת מכוניות חשמליות בלבד, עם 7,229 מסירות.
בשוק הרכב החשמלי מובילה BYD, עם 7,229 מסירות כאמור. ג'ילי נמצאת במקום השני עם 3,639 מסירות ויונדאי נמצאת במקום השלישי עם 2,102 מסירות של רכב חשמלי. טסלה נמצאת במקום הרביעי עם 1,441 מסירות, 1,369 מתוכן בשלושת החודשים הראשונים של השנה - כלומר, ייתכן שלמרות הורדות המחיר האגרסיביות, הלקוחות חוששים מאי יציבות במחירי המשומשות של טסלה.
נתונים לא פחות מעניינים עולים דווקא מן המקומות האחרונים בטבלה. כך לדוגמה, מיזם מנוי הרכב החשמלי של פריסבי (לשעבר קרסו) שהושק בחודש שעבר הצליח למסור תשע מכוניות בלבד. לפי רישומי משרד התחבורה, מדובר לפחות באופן חלקי גם ברכבים ששייכים ליבואנית ומשמשים לצרכיה. עוד עולה כי קארמה, שהושקה בישראל כבר בשנת 2021, כלל לא מסרה מכוניות השנה בישראל, וגם לא בשנה שעברה. ליפמוטור, החשמלית הסינית הקטנה היחידה בישראל, מסרה רק 252 מכוניות, ואילו ORA, מותג הרכב החשמלי הסיני של כלמוביל, מסרה 322 מכוניות.