סגור

BYD מעל כולן: אלה יצרניות הרכב הסיניות הגדולות ביותר

לפי דיווחים בסין,  BYD מכרה אשתקד כ-4.27 מיליון מכוניות במדינה - רק 420 אלף מהן היו מיועדות לייצוא; אחריה בדירוג נמצאות SAIC וצ'אנגאן 

יבואני הרכב בישראל מתגאים לא מעט בכך שיצרן הרכב הסיני שלהם "ענק". בפועל, המציאות שונה – מסיבה זו נתוני המכירות של יצרני הרכב הסיניים ל-2024 מעניינים מאוד.
סין היא המדינה שמייצאת הכי הרבה מכוניות לישראל. אשתקד יובאו לארץ 63.7 אלף מכוניות מתוצרת סין – כ-23% מתוך סך היבוא. במקום השני ניצבה קוריאה הדרומית עם 46.7 אלף מכוניות שיובאו לישראל.
לפי פרסומים ראשונים בסין (המתפרסמים בחלקם עוד לפני הדיווחים הרשמיים של יצרני הרכב), יצרנית הרכב הגדולה במדינה מבחינת היקף המכירות היא BYD,שמכרה אשתקד כ-4.27 מיליון מכוניות, מתוכן רק 420 אלף יועדו לייצוא.
לפי הדיווחים, במקום השני בהיקף המכירות נמצאת SAIC הסינית, החברה האם של MG, מקסוס ומותגים נוספים. SAIC מכרה אשתקד כ-4 מיליון מכוניות. במקום השלישי, לפי הדיווחים, נמצאת צ'אנגאן הסינית, שמסרה 2.68 מיליון מכוניות. במקום הרביעי צ'רי (צ'רי, ג'אקו) עם 2.6 מיליון מכוניות ואחריה קונצרן ג'ילי (לינק אנד קו, ג'ילי ) עם 2.18 מיליון מכוניות. גרייט וול ניצבת במקום השישי עם 1.23 מיליון מסירות.
לפי נתוני CPCA, ארגון יצרני מכוניות הנוסעים הסיני, שטרם סיכם רשמית את 2024, נכון לנובמבר אשתקד סין היתה מדינת הייצור הגדולה בעולם; בינואר-נובמבר אשתקד נמכרו בעולם 82 מיליון מכוניות - 27.9 מיליון מהן היו מתוצרת סין.
לא בכל העולם ששים לקראת יצרני הרכב הסיניים. במדינות שיש להן תעשיית רכב מסורתית חזקה, ותושביהן התרגלו לסטנדרטים גבוהים של איכות רכב - קשה לומר שהיצרנים הסיניים הצליחו. כך, נתונים שמסכמים את מסירות הרכב בגרמניה, שוק הרכב הגדול באירופה, חושפים כי במקרים רבים בישראל מוכרים יותר מכוניות סיניות מכל שוק הרכב הגרמני – שהיקפו התקרב אשתקד ל-2.5 מיליון מכוניות חדשות מכל הסוגים (בישראל נמכרו אשתקד כ-272 אלף מכוניות חדשות). כך, בכל גרמניה נמכרו אשתקד כ-44 אלף מכוניות מתוצרת סין לעומת כ-64 אלף בישראל.
באופן מעניין, המותגים הדומיננטיים ביותר בגרמניה המיוצרים בסין הם אלה שיש להם קשר אירופי: MG היתה חברה בריטית, סמארט נמצאת בבעלות חלקית של מרצדס בנץ, ופולסטאר הוקמה בשעתו על ידי וולוו. אבל מסירות המותגים שהם "סיניים לחלוטין" רחוקות מאוד מהנתונים בישראל.
מסירות MG בגרמניה הגיעו לפי הדיווחים לכ-20.9 אלף יחידות אשתקד (6,631 בישראל); מסירות סמארט (המיוצרת בסין) הגיעו אשתקד ל-12.4 אלף יחידות (1,083 יחידות בישראל); פולסטאר במקום השלישי עם 3,181 מסירות (200 יחידות בישראל); גרייט וול מסרה 3,002 מכוניות (1,611 מכוניות ORA בישראל); BYD מסרה 2,891 מכוניות חדשות (16.7 אלף בישראל). NIO מסרה רק 398 מכוניות (157 בישראל); ואקספנג, שמסרה אשתקד בישראל מעל 4,800 מכוניות, מסרה בגרמניה רק 362 מכוניות.