ריקול הענק של השברולט החשמליות ימומן ברובו על ידי יצרניות הסוללות
ריקול הענק של השברולט החשמליות ימומן ברובו על ידי יצרניות הסוללות
לפני כשנה התגלתה תקלה מסוכנת במיוחד במערכות הטעינה של מכוניות שברולט בולט חשמליות, שגרמה לרכב להתלקח כאשר הסוללה נטענת במלואה. תהליך התיקון וההחלפה עולה ליצרנית האמריקאית כ-1.8 מיליארד דולר - סכום עתק גם במונחי החברה - וכעת מתברר כי סכום של 1.2 מיליארד דולר ימומן על ידי יצרניות הסוללות
ריקול הסוללות המתלקחות של שברולט ימומן בחלקו הגדול על ידי יצרניות הסוללות, כך מדווחים אמצעי תקשורת בעולם.
לפני כשנה התגלתה תקלה במערכות הטעינה של מכוניות שברולט בולט חשמליות, תקלה מסוכנת במיוחד שגרמה למכונית החשמלית של היצרנית האמריקאית להתלקח כאשר סוללת הרכב נטענת במלואה.
הריקול הספציפי של השברולט בולט נחשב לבעייתי במיוחד, מכיוון שמדובר במכונית החשמלית הנמכרת ביותר של שברולט בייצור סדרתי, מה שגרם ליצרנית לבצע שני תיקונים גדולים ברכבים. התיקון הראשון עלה בתוהו, ולמעשה גרם לשברולט לדרוש מבעלי שברולט בולט להחנות את מכוניתם מחוץ לביתם, כדי שאם וכאשר המכונית תעלה באש, הבית לא יישרף ביחד עם המכונית.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", מכוניות שברולט בולט יובאו לישראל שלא על ידי יבואנית שברולט הוותיקה UMI ונדרשו לפני מספר חודשים לריקול. אולם אחת הבעיות הגדולות אשר ניצבו בפני ג'נרל מוטורס קשורה לתהליך התיקון וההחלפה, תהליך יקר במיוחד שלפי הערכת ג'נרל מוטורס עולה ליצרנית האמריקאית כ-1.8 מיליארד דולר, סכום עתק גם במונחי החברה.
כאמור, כעת מתפרסם כי ג'נרל מוטורס הגיעה להסדר עם צמד היצרניות שסיפקו את הסוללות הפגומות לכאורה למכוניות השברולט בולט - LG CHEM ו-LG ELECTRONICS - הסכם שבמסגרתו יממנו צמד החברות הקוריאניות 1.2 מיליארד דולר מתוך עלות הריקול הכוללת, בו נכללות כ-140 אלף מכוניות.