סגור
משאית חשמלית FARIZON
משאית חשמלית FARIZON (צילום: יצרן)

בדרך לישראל: משאיות חשמליות תוצרת סין ורכב כביש שטח של BYD

על פי רישומי משרד התחבורה, הדגם הראשון הוא משאית חלוקה של יצרנית הרכב FARIZON, שהיא חלק מקבוצת ג'ילי. חשמלית נוספית היא 18 EV של דונגפנג המיובאת לישראל על ידי טלקאר. רכב הכביש שטח SEAL U ישווק בישראל במספר גרסאות

שני דגמים חשמליים סינים חדשים נמצאים בדרכם לישראל: על פי רישומי משרד התחבורה, מדובר ברכבי משא של מותגים סינים שעד כה לא שווקו בארץ.
הדגם הראשון שמופיע בבקשת הרישום הוא משאית חלוקה של יצרנית הרכב FARIZON, שהיא חלק מקבוצת ג'ילי. כך שהרכב ייובא לישראל על ידי גיאו מוביליטי. לפי המפרט, מדובר במשאית קלה מסוג N 2 (במשקל של עד 12 טונות) המצוידת במנוע המפיק 177 כוחות סוס. כיום דווקא שוק המשאיות החשמליות נחשב לשוק שעודנו רחוק ממיצוי. ישראל לא מעניקה למשאיות חשמליות הטבות מס, אך מדובר ברכבים שמאפשרים לקמעונאים לחסוך בהוצאות דלק, שלא לדבר על יתרונות תדמיתיים.
לצד המשאית של FARIZON מופיעה משאית חשמלית נוספת : 18 EV של דונגפנג המיובאת לישראל על ידי טלקאר יבואנית קיה. לפי המפרט, מדובר במשאית מסוג N 2 המצוידת במנוע אשר מפיק 163 כוחות סוס.

1 צפייה בגלריה
SEAL U רכב כביש שטח חשמלי של BYD
SEAL U רכב כביש שטח חשמלי של BYD
SEAL U
(צילום: יצרן)

לצד שתי המשאיות צפוי גם דגם חדש של BYD להגיע לישראל בקרוב: רכב הכביש שטח SEAL U. לפי הנתונים ה-U ישווק בישראל במספר גרסאות שהבכירה בהן תצויד בסוללה בקיבולת 87 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 500 קילומטרים בין טעינות. ברמה הבכירה ניתן לטעון את ה-SEAL U בעמדת טעינה מהירה בקיבולת של עד 140 קילוואט.