אחרי שש שנים: ג'יפ מחדשת את רנגלר
אחרי שש שנים: ג'יפ מחדשת את רנגלר
החברה מציעה גרסה מחודשת של הדור הנוכחי של רנגלר עם גריל שחור בחזית ופינוקים שאמורים לשדרג את חוויית הנסיעה - מצמיגים בקוטר 35 אינץ' ועד מסך מגע בקוטר 12.3 אינץ'. נושא הבטיחות - נקודה כאובה עבור ג'יפ - שודרג באמצעות חיזוקים למרכב ושינוי של מנגנוני חגורות הבטיחות
שש שנים אחרי הצגתו של הדור הנוכחי של ג'יפ רנגלר - הדגם אשר מזוהה יותר מכל עם יצרנית רכבי השטח האמריקאית - ג'יפ מציגה גרסה מחודשת של הדור הנוכחי של רנגלר, ה-JL. בדרך כלל הצגת גרסאות "מחודשות" או "מרועננות" נחשבת עבור יצרני הרכב לעניין של מה בכך, אבל רנגלר הוא דגם הליבה של ג'יפ, כלומר הדגם שהכי מזוהה עם היצרנית ומבחינת המכירות גם הכי חשוב לה.
זאת ועוד, כיום אין בעולם יצרני רכב רבים שמסוגלים לטעון לקיומו של "קשר גנטי" בין הדגם הראשון של היצרנית ובין הדור הנוכחי. ג'יפ, לעומת זאת, מייצרת כיום את רנגלר בדיוק לפי אותם עקרונות שהולידו את MB, הג'יפ המקורי של מלחמת העולם השנייה: שלדת סולם חסונה, צמד סרנים חיים ותיבת העברה הכוללת הילוך כוח לנסיעה בשטח.
הקשר המשפחתי הישיר בין כל דורות רנגלר מהווה עבור ג'יפ גם בעיה: ליצרנית אסור לשנות יותר מדי מחשש שתאבד את קהל הלקוחות הנאמן. רנגלר הוא כיום גם דגם אשר מייצר עבור ג'יפ דילמה משמעותית: בעוד יצרני רכב רבים מצהירים על מעבר לחשמל, ג'יפ יודעת היטב שהלקוחות שלה - שאוהבים לצאת למסעות של מאות קילומטרים הרחק מהציוויליזציה - לא ימהרו לאמץ רכב שדורש עמדות טעינה ושלא ניתן לתקן לבד בשטח.
לכן ג'יפ מקפידה להמשיך ולהציע גרסאות בנזין של רנגלר ולהצהיר כי עד 2030 "חצי ממכירותיה יהיו של רכב חשמלי", לשון פרסומי היצרנית. רנגלר המחודש מיועד גם להתמודד עם בעיה נוספת: המתחרים של ג'יפ אינם שמים דגש רק על יכולת שטח, אלא גם על אבזור ונוחות - תחומים שדורשים מג'יפ הדבקת פערים ברנגלר המחודש.
רנגלר החדש יוצע, בדומה לקודמו, בגרסת פלאג-אין הייבריד, גרסת 2.0 טורבו, גרסת 3.6 והגרסה הבכירה 392 אשר מצוידת במנוע בנפח 6.4 ליטרים המפיק 470 כוחות סוס. השינוי החיצוני העיקרי שמבדיל בין רנגלר המחודש לדגם הנוכחי שעדיין משווק בעולם וגם בישראל טמון בחלק הקדמי: רנגלר החדש עובר לגריל שחור בעיצוב שונה מעט שמיועד לפי ג'יפ לשדרג את יכולת הקירור.
בפנים רנגלר מקבל מסך מגע בקוטר 12.3 אינץ' (עד כה המסך היה בקוטר 7 אינץ'). לפי ג'יפ, איכות החומרים בתא הנוסעים שודרגה ונושא הבטיחות - נקודה כאובה עבור ג'יפ - שודרג באמצעות חיזוקים למרכב ושינוי של מנגנוני חגורות הבטיחות.
רשימת השדרוגים לדגמי רנגלר השונים כוללת עשרות שינויים ברמות גימור שונות אשר מאפשרים ללקוחות "להרכיב" חבילות אבזור שונות. מבחינת השינויים העיקריים, לפי ג'יפ, הגרסה הקשוחה ביותר של רנגלר, הרוביקון, מקבלת סרן אחורי משודרג וכננת קדמית לחילוץ. לצד אלה ג'יפ מציגה לראשונה גרסת רוביקון יותר מאובזרת: רוביקון X, אשר מצוידת בצמיגים בקוטר 35 אינץ', במצלמות אשר מאפשרות לנהג לראות את תוואי השטח מתוך תא הנוסעים ובפגושי ברזל.
גרסת הפלאג-אין הייבריד 4XE תוצע גם במפרט בסיסי ברמת גימור "ספורט" במחיר שאמור בבוא היום להיות נמוך ממחירי 4XE כיום. לצד גרסה זו, רנגלר ויליס (רמת גימור ששמה הוא מחווה לג'יפ ויליס המקורי) יוצע עם מיגון לצדי הרכב מפני פגיעות סלעים, אפשרות גרירה ומערכות חשמל משודרגות.