מוצא אחרון: פורשה ולוטוס בוחנות הנפקה כדי לממן מעבר לחשמל
מוצא אחרון: פורשה ולוטוס בוחנות הנפקה כדי לממן מעבר לחשמל
בשלב בו מנועי הבנזין הולכים ונעלמים, חיייבים יצרני מכוניות-העל לעבור לייצור רכב חשמלי שדורש השקעות עתק. חלק מהיצרנים בוחרים בקרנות השקעה של מדינות אמידות וחלק בהנפקות שיספקו את התקציבים הנדרשים
פולקסווגן בוחנת הנפקה נפרדת של פורשה, כך דיווחו היום שתי החברות באופן רשמי.
פורשה שוקלת לצאת להנפקה ובכך תצטרף לפרארי שהונפקה לפני כשבע שנים על ידי חברת האם פיאט.
לפי פרסומים באירופה, גם יצרנית מכוניות הספורט הבריטית לוטוס בוחנת הנפקה. לוטוס נמצאת כיום בשליטת גילי הסינית.
עבור יצרניות רכב בסדר הגודל של לוטוס ופורשה, הנפקה כישות נפרדת עשויה להתברר כצעד נבון. יצרני מכוניות-העל נמצאים בשלב בעייתי. מנועי הבנזין (ובחלק מהמקרים הדיזל) עליהם בנו יצרני מכוניות אלה את עיקר יוקרתם, הולכים ונעלמים, והדבר היחיד שיישאר להם בעוד מספר שנים הוא המוניטין שעוד אפשר למכור למשקיעים.
חלק מהיצרנים בוחרים בקרנות השקעה של מדינות אמידות וחלק בהנפקות שמיועדות לייצר את התקציבים הנדרשים כדי לתכנן כמעט מאפס דור חדש של מערכות הנעה חשמליות שיבטאו את ערכי המותג. למשל במקרה של פורשה, מנועי הבוקסר המפורסמים שמאפיינים את דגמי הליבה של החברה, הופיעו בשנות ה-40 של המאה הקודמת וגם היום ניתן למצוא מנועים בתצורה זו במכוניות פורשה 911 החדשות.