"מחירי הליתיום מטורפים, כנראה שטסלה תיכנס לעסקי הכרייה"
"מחירי הליתיום מטורפים, כנראה שטסלה תיכנס לעסקי הכרייה"
אלון מאסק התייחס למחירים המאמירים של המתכת שמשמשת לייצור סוללות לרכב חשמלי: "אין מחסור במתכת עצמה, היא נמצאת כמעט בכל מקום בכדור הארץ, אבל קצב הכרייה והזיקוק אטי"
אלון מאסק צייץ שטסלה עשויה להיכנס לעסקי כריית וזיקוק הליתיום באופן ישיר, ובקנה מידה גדול, עקב העלות הגבוהה של המתכת, שמהווה מרכיב מרכזי בייצור סוללות. "מחיר הליתיום עלה לרמות מטורפות", צייץ מאסק. "אין מחסור במתכת עצמה, כיוון שליתיום נמצאת כמעט בכל מקום בכדור הארץ, אבל קצב הכרייה והזיקוק הוא אטי".
מנכ"ל טסלה וספייס אקס השיב לציוץ שהראה את המחיר הממוצע של ליתיום בשני העשורים האחרונים, לפיו היתה עלייה גדולה מאז 2021. על פי אתר Benchmark Mineral Intelligence, המתכת התייקרה ביותר מ-480% בשנה שעברה.
על פי משרד הפנים האמריקאי, יש מרבצי ליתיום בכל רחבי ארצות הברית. ליתיום חשובה בייצור סוללות לכלי רכב כיוון שהיא גם המתכת הכי קלה שקיימת, וגם היסוד המוצק הכי פחות דחוס - כלומר סוללות שמיוצרות עם ליתיום הן בעלות יחס כוח למשקל גבוה – מאפיין חשוב בכל הקשור לתחבורה.
הציוץ מאתמול הוא לא הפעם הראשונה שמאסק מעלה את הרעיון שטסלה תכרה את הליתיום שלה בעצמה. ב-2020 הבטיחה טסלה זכויות כרייה לליתיום במדינת נבאדה, לאחר שניסיון לרכוש חברת כריית ליתיום לא צלח, כך פרסם אז מגזין "פורצ'ן".