סגור
רוכבי קורקינט בתל אביב
רוכבי קורקינט בתל אביב (צילום: עמית שעל)

חובת לוחיות זיהוי לקורקינטים תיכנס לתוקף השבוע, אך קנסות יוטלו רק מספטמבר

ועדת הכלכלה תאשר מחר את הצו שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי, אך לפי משרד התחבורה מועד התחולה שלו יידחה "לבקשת שר המשפטים". עם זאת, המשרד מדגיש כי המשטרה תוכל להגיש כתבי אישום החל מיום חמישי

חובת התקנת לוחית זיהוי לקורקינטים ואופניים חשמליים תיכנס לתוקף ביום חמישי (1 באוגוסט), אך קנסות יוטלו רק החל מ-1 בספטמבר - כך עולה מהודעה רשמית שפרסם הערב (א') משרד התחבורה.
לפי הודעת משרד התחבורה, "החל מ-1 באוגוסט 2024 חלה חובת רישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים, כפי שנקבע בתקנות. החל מיום חמישי, רשאית משטרת ישראל להגיש כתבי אישום בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים שאינם נושאים לוחית זיהוי".
עוד צוין בהודעה כי מחר צפויה לאשר ועדת הכלכלה את הצו שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה על קורקינטים או אופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי. הקנסות היו אמורים לחול החל מ-1 באוגוסט, אך לפי ההודעה "מועד התחולה המוצע של צו עבירות קנס נקבע לבקשת שר המשפטים ל-1 בספטמבר 2024".
"הקנסות נקבעו באופן מדורג, כך שבשנה הראשונה שיעור הקנס יעמוד על 100 שקלים, והוא יעלה באופן מדורג, כך שבחלוף שנתיים הוא יעמוד על 750 שקלים. יצוין כי משטרת ישראל מוסמכת לאכוף את התקנות בגין חובת הצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים החל מ-1 באוגוסט כאמור", נכתב בהודעה.
כיום היחידים שיכולים לאכוף את החוק הם שוטרי משטרת ישראל. אולם, משרד התחבורה ציין כי המשרד לביטחון לאומי אמור לקדם את הסמכתם של פקחים עירוניים לבצע את האכיפה.
לפי משרד התחבורה, עד כה נרשמו מעל 50 אלף בעלי אופניים וקורקינטים המצוידים במנוע חשמלי במאגרי משרד התחבורה, אך לפי הערכות, בכבישי ישראל נוסעים כיום מעל 400 אלף בעלי קורקינט ואופניים שמצוידים במנוע חשמלי. עוד ציין המשרד כי במהלך הימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית רישוי על כ-3,000 מבקשים ביום.