סגור

משבר השבבים: לראשונה יצרן רכב מודיע על סגירת מפעל עד סוף השנה

על רקע המשבר, אשר גורם לקשיי אספקה של שבבים ולעיכובים יוצאי דופן, הודיעה אופל הגרמנית כי תסגור את מפעלי הייצור שלה באייזנאך, גרמניה עד תחילת 2022. במקביל הודיעה פורד על על הארכת הפסקות הייצור במפעלים שלה בגרמניה שמייצרים את הפיאסטה

משבר השבבים העולמי מכה ביצרני הרכב ללא הפסקה - והשבוע יצרנית רכב ראשונה מודיעה על סגירת מפעל עד סוף השנה, מהלך חריג מאוד שלא התרחש מעולם. המשמעות של השבתת מפעל רכב למשך רבעון שלם היא הרסנית עבור כל יצרן רכב באשר הוא וממחישה את היקפה של הבעיה.
כך, אופל הגרמנית אשר מהווה כיום חלק מקונצרן סטלאנטיס מודיעה כי היא סוגרת את מפעלי היצור של החברה באייזנאך, גרמניה עד סוף השנה בגלל משבר השבבים. המפעל באייזנאך מרכיב את אופל גרנדלנד וכעת כאמור יצורו באתר זה יופסק עד תחילת 2022. במפעל אופל מועסקים 1,300 עובדים וסגירתו מתאפשרת לתקופה כה ממושכת בין היתר מכיוון שמדובר במפעל יחסית קטן ומכיוון שהגרנדלנד מיוצר במפעלים נוספים של סטלאנטיס, משמע היצרנית הענקית יכולה להשבית חלק מן היצור.
1 צפייה בגלריה
עובד באולם תצוגה של אופל בגרמניה במשבר הקורונה
עובד באולם תצוגה של אופל בגרמניה במשבר הקורונה
עובד באולם תצוגה של אופל בגרמניה במשבר הקורונה
(בלומברג)
במקביל משבר השבבים ממשיך להכות ביצרנית נוספים: פורד מודיעה גם על הארכת הפסקות יצור במפעלים של היצרנית בגרמניה אשר מייצרים את הפיאסטה הפופולארית (שאינה מיובאת לישראל) עד סוף אוקטובר. כפי שפורסם ב"כלכליסט", משבר השבבים העולמי מורגש כיום בשוק המקומי בעיקר בהקשר של קשיי אספקה אשר מתבטאים בזמני המתנה ממושכים.
אבל החודש שעבר יתגלה ככל הנראה בקרוב כחודש הראשון בו משבר השבבים באמת מורגש בישראל: כפי שפורסם ב"כלכליסט" חודש ספטמבר 2021 צפוי להיות חודש קשה: בניגוד לחודשים "טובים" בהם יבואני הרכב ממהרים לדווח על הישגיהם, בחודש ספטמבר ככל הנראה חווה שוק הרכב הישראלי קשיי אספקה נרחבים: הערכות אודות נתוני המסירות הרשמיים אשר מיועדים להתפרסם בשבוע הבא מדברות בשלב זה על מספר נמוך במיוחד של מסירות אשר צפוי ככל הנראה להיות נמוך מ 13 אלף מכוניות חדשות, מה שיהפוך את ספטמבר 2021 לאחד החודשים הקשים בתולדות ענף הרכב הישראלי בשנים האחרונות.