רכב חשמלימרצדס מציגה את VISION EQXX עם טווח נסיעה של 1,000 ק"מ בין טעינות
רכב חשמלי
מרצדס מציגה את VISION EQXX עם טווח נסיעה של 1,000 ק"מ בין טעינות
מדובר במכונית תצוגה בינתיים, שמטרתה להמחיש שלאחר פיגור מסוים, יצרנית הרכב הגרמנית מוכנה להסתער על השוק החשמלי עם טכנולוגיות חדשות
יצרני רכבי היוקרה נמצאים בימים אלה במסע להשגת יעד חדש לרכב החשמלי: טווח נסיעה בין טעינות שיאפשר ליצרנים שמייעדים את תוצרתם למועדון המיליון לשוב ולהציע ללקוחותיהם משהו חדש שלטסלה אין.
כך, מרצדס בנץ הגרמנית מציגה את VISION EQXX, מכונית תצוגה שמסוגלת, לטענת היצרנית, לנסוע 1,000 ק"מ בין טעינות, כלומר מברלין לפריז ללא עצירות.
מכוניות תצוגה אינן מיועדות לייצור מיידי, אלא להדגים את יכולותיהם של יצרניות הרכב השונות שמיועדות לחלחל בעתיד לדגמים בייצור סדרתי. במקרה של מרצדס בנץ המטרה ברורה: להמחיש שלאחר פיגור מסוים אחרי מתחרים כמו טסלה וניאו, שהיא מוכנה להסתער על השוק החשמלי עם טכנולוגיות שעד כה היצרן לא שיחרר לשוק הרכב.
כלומר מרצדס בנץ חוזרת להסתמך על חוזקותיה המסורתיות של היצרנית, חוזקות שליצרני הרכב החדשים אין: מסורת של השתתפות במירוצים, טכנולוגיות תכנון וייצור שפותחו במהלך עשרות השנים האחרונות והסתמכות על חוזקות היסטוריות של מותג, זאת כסוג של אנטי תיזה לעובדה שרוב מותגי הרכב החדשים היו בשנות התשעים בגדר רעיון בלבד.
מרצדס בנץ מדגישה כי הטכנולוגיה שמאפשרת את הטווח המרשים פותחה על ידה בשנים האחרונות במירוצי פורמולה ומבוססת על סוללה שתופסת חצי מנפח הסוללה של ספינת הדגל החשמלית הנוכחית של מרצדס בנץ – ה-EQS. הייצור עצמו מבוצע בתהליך יציקת אלומיניום שפותחה על ידי מרצדס ( טסלה עצמה גם הצהירה על תהליך יצור דומה שנקרא GIGA PRESS).לפי הודעעתהחברה, חלק מהטכנולוגיות שהציגה, החל בגג סולארי שמאפשר הארכת טווח נסיעה וכלה במערכת קירור מיוחדת לסוללה שמותקנת תחת הרכב יהיו זמינים בדגמי החברה במהלך 3 השנים הקרובות.