הונדה מציגה רכב אוטונומי להסעת פועלי בניין
הונדה מציגה רכב אוטונומי להסעת פועלי בניין
ה-AVW שהוצג השבוע בתערוכת עולם הבטון בלאס וגאס מיועד לשינוע חומרים באתרי בנייה ומסוגל להסיע עד שני פועלים. שימוש במערכת חיישנים מבוססת GPS מאפשר ל-AWV לנווט את דרכו, וניתן להשתמש בו גם באתרים ביטחוניים
חברת הונדה היפנית מציגה רכב אוטונומי, אבל הפעם זהו לא סיוויק, אקורד או ג'אז אלא ברכב שהונדה מכנה AWV, ראשי תיבות של "רכב עבודה אוטונומי", אשר הוצג השבוע בתערוכת "עולם הבטון 2022" שהתקיימה בלאס וגאס במשך שלושה ימים וננעלה אתמול (ה').
הרכב של הונדה מיועד, על פניו, לשמש ככלי סיוע לפועלי בניין אשר משנע חומרים ברחבי אתרי בניה, אבל בפועל מדובר ברכב בעל חשיבות גבוהה יותר מכיוון שה-AWV אינו מיועד רק להסעת ציוד אלא גם להסעת שני פועלים ברחבי אתרי בניה. ה-AWV הוא גם רכב בעל יכולת שטח, כלומר ניתן להשתמש בו גם מחוץ לאתרי בניה, למשל במתקנים ביטחוניים הדורשים רכבי סיור.
לפי הונדה, ה-AWV עושה שימוש במערכת חיישנים מבוססת GPS כדי לאפשר להונדה לאתר את הדרך שבה עליו לנסוע, כמו גם במערכות רדאר אשר מאפשרות ניווט עדין יותר בין מכשולים.
כיום, כשיצרני הרכב מתעניינים פחות מבעבר ברכבים אוטונומיים, לא מעט יצרנים פונים לכיוון חדש: שאטלים אוטונומיים, החל בשאטל האוטונומי של טויוטה אשר הופעל בכפר האולימפי וכלה בהבטחות של רנו להקים שירות שאטלים אוטונומיים ברחובות פריז בעתיד. בפועל, בין אם מדובר ברכב עבודה לאתרי בניה ובין אם מדובר בשאטל אוטונומי, עקרונות הפעולה זהים ומאפשרים ליצרני הרכב "להתגלח" וללמוד את הטכנולוגיה.