חילול הקודש או מפלצת נפלאה: פרארי חושפת את הפיורוסאנג
חילול הקודש או מפלצת נפלאה: פרארי חושפת את הפיורוסאנג
אחרי שהמתחרות למבורגיני ואסטון מרטין הציגו רכבי כביש-שטח משלהן, היצרנית האיטלקית חושפת רכב כביש-שטח ראשון מתוצרתה - אך נמנעת מלקטלג אותו ככזה. הפיורוסאנג מתהדר במנוע בנפח 6,500 סמ"ק, 725 כוחות סוס ומחיר של 390 אלף יורו באיטליה
פרארי חושפת את הפיורוסאנג, רכב הכביש-שטח הראשון של היצרנית האיטלקית, שנשבעה במשך שנים שלא תיכנס לשוק העממי של רכבי הכביש-שטח מחשש לפגיעה תדמיתית. ואולם, בזמן שפרארי הקפידה על טוהר תדמיתי, המתחרים בלמבורגיני הציגו את ה-URUS ואפילו אסטון מרטין הציגה את ה-DBX - רכבים שזכו להצלחה במפרץ הפרסי, מה שהותיר את פרארי ללא דגם יצרן רווח בפלח שוק חשוב.
פרארי עצמה נמנעת ככל יכולתה מלהתייחס לפיורוסאנג (פירוש השם הוא "דם טהור", להמחיש שמדובר בפרארי לכל דבר) כרכב כביש-שטח, ומדגישה במקום זאת שהפיורוסאנג הוא הרכב הראשון של פרארי שמצויד בארבע דלתות. פרארי כאמור אינה קוראת לדגם החדש "קרוס אובר" או רכב כביש-שטח, למרות ההנעה הכפולה ותוספת הגובה, אבל כן מציינת שהייצור יוגבל ל-20% מההספק השנתי (כ-3,000 יחידות). המטרה היא להימנע מתרחישים שקרו ליצרניות כמו פורשה, שבשעתו רכב הכביש-שטח שלה, הקאיין, הפך לדגם הנמכר ביותר שלה והאפיל על יתר דגמי היצרנית.
לפי נתוני פרארי, הפיורוסאנג מצויד במנוע בנזין בנפח 6,496 סמ"ק שמפיק 725 כוחות סוס ו-716 ניוטון מטר, שמועברים לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות ומזניקים את ה"לא קרוסאובר" של פרארי ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות ועד למהירות מרבית של 310 קמ"ש. פרארי, שנמצאת כמו יצרני רכב רבים בדרכה לייצור רכב חשמלי, נמנעת לעת עתה מלציין את צריכת הדלק של הפיורוסאנג ומדגישה שהנושא עדיין בבדיקה. לפי פרסומים באירופה, מחירו של הפיורוסאנג באיטליה יהיה 390 אלף יורו, המחיר בישראל טרם נחשף.