בלעדיאלייד, הבעלים של צ'מפיון, רוכשת את חברת הליסינג פרי
בלעדי
אלייד, הבעלים של צ'מפיון, רוכשת את חברת הליסינג פרי
הקבוצה שמחזיקה ביבואנית פולקסוואגן, סיאט וסקודה, נמצאת במגעים לרכישת "פרי ירוחם" של אליהו פריבש. בין הסיבות לרכישה: פיתוח פתרונות של תחבורה שיתופית והשכרה לפרקי זמן קצרים, כתגובה לתקנות הגודש והזיהום המתוכננות
קבוצת אלייד, המחזיקה בצ'מפיון מוטורס (יבואנית פולקסווגן), אאודי, סיאט, סקודה, רשת הסחר "אוטו דיל" וניופאן, נמצאת במגעים לרכישת השליטה בחברת הליסינג וההשכרה "פרי ירוחם" — כך נודע ל"כלכליסט". לפי מתווה העסקה המסתמן, ימשיך אליהו פריבש, בעל השליטה בחברה, להחזיק במניות של החברה.
פרי עצמה הוקמה על ידי איש העסקים אליהו פריבש (אלי פרי) בשנות ה־70 של המאה שעברה. כיום עוסקת פרי במכירת כלי רכב חדשים, ליסינג והשכרה. פרי כיום פועלת באמצעות שבעה סניפים אשר ממוקמים ברחבי הארץ.
לפי הערכות בענף, פרי ירוחם חולשת על כשני אחוזים מן השוק והיקף הצי שלה מונה כעשרת אלפים מכוניות. בניגוד לחברות הליסינג הגדולות במשק, כדוגמת שלמה SIXT, אלדן ואלבר, פרי עוסקת בעיקר במה שבענף מכנים "עסקאות בוטיק", כלומר, צי הרכב של החברה מציע לצד הדגמים העממיים גם רכבי יוקרה ודגמים מיוחדים כגון רכבי שטח ומכוניות ספורטיביות. עם זאת, החברה גם עוסקת בעסקאות ליסינג והשכרה של רכבים עממיים, לדוגמה למשרד הביטחון.
דווקא העובדה שפרי ירוחם אינה נמנית על חברות הליסינג וההשכרה הגדולות בארץ הופכת אותה לאטרקטיבית עבור יבואניות הרכב, ולאו דווקא בגלל היכולת למכור להן מכוניות ליסינג והשכרה. כיום, עם היווצרות מצוקה תחבורתית ולנוכח העלייה במחירי הרכב והתקנות העתידיות בנושא גודש וזיהום, בוחנים לא מעט יבואני רכב בישראל אפשרויות להיכנס לתחומי הרכב השיתופי וההשכרות לפרקי זמן קצרים, מה שהופך חברת ליסינג והשכרה קטנה למועמדת אידיאלית למטרה זו.
מבין חברות הליסינג הגדולות היום, שלמה SIXT נמצאת באחזקת קבוצת שלמה שמייבאת את מכוניות BYD לישראל באמצעות שלמה מוטורס, שמחצית ממנה נרכשה על ידי אלייד בשנה שעברה.
קבוצת קרסו, יבואנית רנו, ניסאן וצ'רי, מחזיקה בחברת הליסינג קל אוטו. אלדן אינה נמצאת בבעלות יבואן רכב וגם לא אלבר. צ'מפיון מוטורס עצמה מייבאת ארצה מכוניות של החברות הכפופות לקונצרן פולקסווגן, כאשר לפי נתוני איגוד יבואני הרכב הישראלי בשנה הנוכחית סבלו מותגי הקבוצה מירידה בהיקפי המכירות.
כך לדוגמה ב־11 החודשים הראשונים של השנה הנוכחית נמסרו בישראל 13,031 מכוניות סקודה — ירידה של 32.8% ביחס ל 19,396 מכוניות שנמסרו בתקופה זו אשתקד.
פולקסווגן, מותג הליבה הגרמני של הקבוצה, מסרה אשתקד 4,222 מכוניות בישראל לעומת 3,495 מכוניות השנה, נתון המציג ירידה של 17%. אאודי, מותג היוקרה של הקבוצה מסרה 3,761 מכוניות אשתקד לעומת 2,793 מכוניות השנה, נתון המציג ירידה של 25%, ואילו סיאט הספרדית מסרה אשתקד 11,493 מכוניות והשנה מסרה 5,418 מכוניות, ירידה של 52%.
בקבוצת אלייד בחרו שלא להגיב לדברים.