מסובארו אימפרזה ועד פיאט אונו: זינוק ברישום מכוניות מירוץ בישראל
מסובארו אימפרזה ועד פיאט אונו: זינוק ברישום מכוניות מירוץ בישראל
הרשות לנהיגה ספורטיבית מפרסמת את דו"ח המסירות ל-2022 - שכולל 15 מכוניות ו-403 אופנועים. מי עוד ברשימה?
כמדי שנה, בשבוע הראשון של ינואר ענף הרכב הישראלי מסכם את היקפי המסירות של הרכבים החדשים. לצד זה מתפרסם דו"ח מסירות יותר פיקנטי - של הרשות לנהיגה ספורטיבית.
למרבה הצער, בכל הנוגע לספורט מוטורי ישראל נמצאת שנות אור מאחורי אירופה וארצות הברית, שם העיסוק בענף הרבה יותר ממוסד. עם זאת בארץ לפחות מותר לעסוק בנהיגה תחרותית, ולשם כך יש להעביר את הכלים התחרותיים הליך רישום מסודר שמסתיים בהתקנת לוחית רישוי מיוחדת.
הדו"ח מחולק לשלושה חלקים - מכוניות, אופנועים וקארטינג, ומפרט את כל הרכבים השונים שנרשמו כמיועדים רק למרוצים. חלק מהרכבים יובאו למטרה זו, ואחרים נסעו בכבישי ישראל עד שעברו הסבה למרוצים (כולל כלוב התהפכות וכדומה), וכעת ניתן למצוא אותם רק במסלולים הספורים ברחבי הארץ.
בסך הכל ב-2022 נרשמו בישראל 15 מכוניות מירוץ, לעומת שתיים בלבד ב-2021; וכן 403 אופנועי מירוץ - לעומת 91 בשנה שקדמה לה.
רשימת מכוניות המירוץ שנרשמו בשנה שחלפה כוללת את סובארו BRZ, הונדה פרלוד, מיצובישי אקליפס, סובארו אימפרזה וגם מכוניות הרבה יותר צנועות שהוסבו למרוצים, ובהן פיאט אונו.
רשימת האופנועים שנרשמו ככלים תחרותיים כוללת בין השאר 18 אופנועי שטח של גאס-גאס, 79 אופנועים של הונדה, דוקאטי פניגאלה 4V אחד ו-124 אופנועי שטח של ימאהה.