תערוכת CES: מובילאיי מרחיבה את שיתוף הפעולה עם שלוש חברות רכב
תערוכת CES: מובילאיי מרחיבה את שיתוף הפעולה עם שלוש חברות רכב
חברת האוטו-טק הישראלית מודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה בתחום המפות האינטראקטיביות, הבטיחות ומערכות נהיגה אוטונומיות עם פולקסווגן הגרמנית, פורד האמריקאית וזיקר הסינית
עד שיהיה רכב אוטונומי, יהיו מערכות בטיחות: חברת האוטו-טק הישראלית מובילאיי מודיעה היום (ג') על הרחבת שיתוף הפעולה עם מספר יצרניות רכב: פולקסווגן הגרמנית, פורד האמריקאית ו-ZEEKR הסינית. בשלושת המקרים מדובר בחברות שעמן מובילאיי כבר משתפת פעולה. ההכרזה על הרחבת שיתופי הפועלה נערכה בתערוכת CES בלאס וגאס.
לפי פרסומי מובילאיי, החברה תשתף פעולה עם פולקסווגן העולמית בהטמעה של נתוני המיפוי של מובילאיי. פולקסווגן ומובילאיי כבר הבטיחו בעבר לשתף פעולה באופן שהיה אמור להיות מורגש בכבישי ישראל, אולם בינתיים התוכנית להציב ברחבי תל אביב שאטלים של פולקסווגן עלתה על שרטון.
עם זאת, ההכרזה של מובילאיי בנוגע לפולקסווגן היא הכרזה חשובה מכיוון שמדובר ביצרנית הרכב הראשונה שתשתמש בנתונים שמובילאיי אספה ברחבי העולם. בפועל, תוכניתה המקורית של מובילאיי היתה להפוך למעין ספקית של מפות לרכב אוטונומי, כלומר המכוניות שמצוידות במערכות של מובילאיי יהוו מעין "משדרים" של מידע שבאמצעותו יצרני הרכב הגדולים יוכלו להרכיב מפות אינטראקטיביות לנסיעה של רכבים אוטונומיים, כמובן בהתבסס על מאגר נתוני מובילאיי.
אלא שמאז אותם ימים, יצרני הרכב שינו כיוון וממוקדים פחות במכוניות אוטונומיות, מה שמותיר את מובילאיי עם מפות ומידע שדורש תכלית. במקרה של פולקסווגן, המידע שנצבר ישמש כנדבך בהגדרת התפקיד החדשה של מובילאיי – ספקית של תמיכה למערכות בטיחות לרכב, כאשר לדוגמה במקרה של פולקסווגן מערכות המיפוי של מובילאיי יאפשרו למכוניות שמצוידות במערכות בטיחות אקטיביות - למשל כאלה שמסוגלות לשמור את המכונית בנתיב הנסיעה - להמשיך ולשמור על הנתיב בכבישים שבהם הסימון משובש. המערכת של מובילאיי תוצע בעתיד בדגמים המבוססים על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן, כלומר הפלטפורמה שעליה מבססת היצרנית את דגמיה החשמליים.
עוד מודיעה מובילאיי כי תרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם פורד, כאשר בעתיד יוטמעו במכוניות של פורד מערכות שיאפשרו שדרוג של היכולות של דגמי פורד העתידיים הודות למצלמה שתנטר מצבים בהם הנהג אינו מרוכז בדרך. המערכת של פורד שנקראת BLUECRUISE פועלת בדומה לאוטופיילוט של טסלה, כלומר לא מדובר במערכת נהיגה אוטונומית, אלא במערכת שמאפשרת נהיגה ללא אחיזת ההגה בקטעי כביש נבחרים בארה"ב. הנהג נמצא תחת ניטור תמידי של המערכת למניעת מצבים של חוסר ריכוז בזמן שהוא מחויב להשגיח על הרכב.
שיתוף הפעולה השלישי שעליו מודיעה מובילאיי הוא עם ZEEKR הסינית. מדובר ביצרנית הרכב היחידה שאינה מערבית – והיא מתחייבת לייצר בעתיד מכוניות אוטונומיות המבוססות על טכנולוגיית מובילאיי. לפי החברה, שיתוף הפעולה בין שתי החברות מיועד להניב מכונית אוטונומית שתיוצר לקראת שנת 2024. בפועל, ההכרזה על שיתוף הפעולה עם זיקר אינו מפתיע: יצרני הרכב המערביים לא ממהרים להתקין מערכות אוטונומיות אמיתיות, הרגולציה הסינית בתחום יותר מקלה וזיקר היא יצרנית בעלת פוטנציאל גבוה לפריצה לשווקים מערביים הודות לחברה האם ג'ילי.