התשובה של מרצדס לטסלה: מציגה את החשמלית המשפחתית EQE
התשובה של מרצדס לטסלה: מציגה את החשמלית המשפחתית EQE
עד כה התמקדה מרצדס בעיקר ברכבי כביש שטח חשמליים; כעת מדובר במכונית ראשונה שמקבילה פחות או יותר בגודלה למרצדס E קלאס - כלומר נמצאת במרווח שבין טסלה מודל 3 וטסלה מודל S. הטווח הרשמי עליו מצהירה החברה עומד על 660 קילומטר בין טעינות, ותא הנוסעים מצויד במסך ענק בקוטר של 17.7 אינץ'
מרצדס בנץ מציגה את ה-EQE, מכונית משפחתית חשמלית גדולה נוספת ליצרנית הגרמנית. עד כה התמקדה מרצדס בעיקר ברכבי כביש שטח חשמליים, וכעת מדובר במכונית ראשונה שמקבילה פחות או יותר בגודלה למרצדס E קלאס - כלומר נמצאת במרווח שבין טסלה מודל 3 וטסלה מודל S.
הנתון הראשון והחשוב ביותר שמרצדס בנץ מפרסמת הוא הטווח הרשמי: 660 קילומטר בין טעינות. יש להדגיש כי בדומה לכל יצרן רכב אחר, הטווח שעליו מרצדס בנץ מצהירה הוא טווח מירבי רשמי, כלומר הטווח בפועל עשוי בהחלט שלא להתקרב לנתון האמור, אך גם בהינתן גריעה של כ-20% מדובר בטווח נסיעה מרשים בפועל.
ה-EQE מבוססת על פלטפורמה (שלדה) שבמרצדס בנץ מכנים EVA2 – מדובר בפלטפורמה אשר מיועדת לתמוך ברכב חשמלי, עליה מבוססת גם ה-EQS של מרצדס. לפי נתוני מרצדס בנץ, אורכו של בסיס הגלגלים של ה-EQE הוא 3.12 מטר, כלומר כמעט 20 סנטימטר יותר מאורכו של בסיס הגלגלים של מרצדס E קלאס.
בדומה ליצרנים אחרים, גם למרצדס יש יכולת "לשחק" עם הספקי המנוע של ה-EQE ולהציע גרסאות בעלות יותר ממנוע אחד, עם הנעה כפולה או אחורית, אך בשלב זה מציגה מרצדס דווקא את הגרסה ההתחלתית, עם הספק מנוע שמרני של 290 כוחות סוס, כאשר הסוללה ניתנת לטעינה מהירה אשר מוסיפה כ-250 קילומטר לטווח תוך רבע שעה.
תא הנוסעים של ה-EQE מצויד בצמד מסכים בקוטר 12.3 ו-13 אינץ', אך גולת הכותרת שלו הוא מה שמרצדס בנץ מכנה HYPERSCREEN: מסך ענק בקוטר 17.7 אינץ', המכסה בפועל את רוב חלקו המרכזי של תא הנוסעים. בנוסף לאלה, ה-EQE תוכל לקבל עדכוני OTA, או OVER THE AIR - עדכוני תוכנה אשר מתבצעים ללא צורך בהגעה למוסך. בדומה למסך הענק, גם כאן מדובר במאפיין שניכר שבמרצדס בנץ הגו לאחר סיבוב מהיר במכונית של טסלה. מרצדס בנץ מצהירה כי ה-EQE תהיה זמינה בבוא היום גם עם אפשרות לחבילת מתלים אדפטיביים, כלומר מערכת בולמים אשר מבצעת כל הזמן שינויים בהתאם לאופי פני הכביש, וכי בעתיד תוצג גם גרסת AMG ספורטיבית.