סגור
מקסוס מיפה 7
מקסוס מיפה 7 (צילום: יצרן)

בלעדי
אחרי AIWAYS: אוטו חן תייבא לישראל את מכוניות מקסוס הסינית

מקסוס היא אחת מהיצרניות הסיניות הראשונות ששיווקו בישראל רכבים חשמליים, ואולם מספר המסירות שלה נמצא בירידה; למותג הסיני יש יבואנית נוספת בישראל - UMI; זו הפעם הראשונה שבה יצרנית משווקת מכוניות בישראל באמצעות שני זכיינים

אוטו חן, מקבוצת בליליוס, קיבלה את זיכיון השיווק של מקסוס הסינית בישראל, כך נודע ל"כלכליסט".
מקסוס היא אחת מיצרניות הרכב הסיניות הראשונות ששיווקו בישראל רכבים חשמליים, ואולם מספר המסירות שלה נמצא בירידה. לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנה שעברה נמסרו 257 רכבים של מקסוס לעומת 529 ב-2022.
אוטו חן נחשבת לאחת מיבואניות הרכב הסיני הוותיקות בישראל, והחלה לייבא מכוניות של AIWAYS עוד ב-2021. ואולם לפי פרסומים בסין ובאירופה AIWAYS נקלעה לקשיים, ובפועל מכוניותיה אינן משווקות עוד בישראל. לפי ההערכות, מתקני המכירה והשיווק ששימשו עד כה את AIWAYS , כולל מרכז חוויה בהרצליה פיתוח, ישמשו את מקסוס.
הקבוצה מחזיקה גם בזיכיון היבוא של NETA הסינית, שהמכוניות מתוצרתה יגיעו לישראל בעתיד הקרוב.
במסגרת ההשקה המחודשת של מקסוס בישראל צפויה היבואנית להשיק בארץ שישה דגמים, חלקם מסחריים. בניגוד לדגמי מקסוס אשר שווקו עד כה בישראל, שכפי שנחשף ב"כלכליסט" שהו בנמל אילת חודשים רבים ללא דורש, דגמי הנוסעים שייובאו על ידי אוטו חן הם מסדרות חדשות, כולל משפחת דגמי MIFA – המיניוואנים החשמליים של היצרנית.
אוטו חן לא תהיה משווקת מקסוס היחידה בישראל. כפי שנחשף ב"כלכליסט" UMI, יבואנית מותגי ג'נרל מוטורס, קיבלה גם היא זיכיון שיווק של מקסוס בישראל, לאחר שהזיכיון של היבואנית הקודמת, צ'יינה מוטורס, פג בסוף יוני. זו תהיה הפעם הראשונה בה יצרנית משווקת בישראל מכוניות באמצעות שני זכיינים. לעת עתה לא ניתן לקבוע האם מצב זה ישפיע על השוק, מאחר שאופי החלוקה בין הזכיינים אינו ברור, מה גם ש-UMI טרם החלה לשווק בפועל את הרכבים של מקסוס.