בלעדימכוניות האספנות שנכנסו השנה לישראל נאמדות במיליוני דולרים
בלעדי
מכוניות האספנות שנכנסו השנה לישראל נאמדות במיליוני דולרים
אחת המכוניות הבולטות ברשימות היבוא היא פורד מוסטנג שלבי GT350 מקורית מודל 1967 שמחירה בישראל עשוי להגיע למעל 1.5 מיליון שקל. עוד הגיעו לישראל מכונית דודג' מודל 1921, פורד מודל T מודל 1926 וגם יגואר 100 SS
מחציתה הראשונה של 2021 מסתמנת כ"שנת הפיצוי" האולטימטיבית של אספני הרכב הישראל – כך עולה מנתונים של משרד התחבורה שמסכמים את המגמות ביבוא אישי של רכבים.
בשוק הרכב החדש אופיינה השנה בעיקר בהנפקות, ספאקים ויוניקורנים אשר הפכו ישראלים רבים לאמידים למדי. לצד אלה נמנעה מישראלים רבים היכולת לנפוש בחו"ל, מה שיצר מעמד של מתעשרים נטולי יכולת בזבוז, מה שהתבטא בין השאר ברכישה של רכבי אספנות.
אחת המכוניות הבולטות ברשימות היבוא היא פורד מוסטנג שלבי GT350 מקורית מודל 1967. בדומה לרוב המוסטנגים, גם דגמי השלבי החלו את דרכם בפס הייצור של פורד, אך הועברו לסדנת המרוצים של קרול שלבי אשר שידרג את הרכב. מוסטנג שלבי GT350 מהדור הראשון יוצרו בכמויות מוגבלות מאוד במשך כשלוש שנים בלבד. מחירה במצב טוב מגיע בארה"ב ל-200 אלף דולר, טרם שילוח ומס. מחירה של מכונית כזו בישראל עשוי להגיע בקלות למעל 1.5 מיליון שקל.
כמו כן מככבות ברשימה מכוניות אספנות רבות שלגבי חלקן לא קיימות אפילו הערכות מחיר רשמיות של בתי המכירות הפומביות הגדולים. כך למשל הגיעה השנה לישראל מכונית דודג' מודל 1921 שמתוארת ברשומות כ"מרכב פתוח". לצידה הגיעה גם פורד מודל T מודל 1926, וגם יגואר 100 SS, מכונית ספורט אגדית של היצרנית שיוצרה (לפי נתוני הרישום של מדינת ישראל) בשנת 1940.
הרשימה כוללת גם מספר גדול של מכוניות אספנות מתוצרת יצרניות רכב שאינן קיימות עוד, מה שרק מעלה את ערכן. לדוגמה, דה סוטו קאסטום מודל 1950. דה סוטו היתה יצרנית אמריקאית אשר נעלמה לפני עשרות שנים. או מכונית נדירה מאוד: בריסטול 401 מודל 1971. בריסטול הבריטית, שסגרה את מפעליה בשנה שעברה, ייצרה מכוניות בעבודת יד בהתבסס על הידע שצברה כשעוד ייצרה מטוסים בשנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת. ערכה של מכונית בריסטול במצב טוב חוצה בקלות את רף 100 אלף הדולר בהתחשב בעובדה שמדובר במכונית נדירה.