קליפורניה דורשת מ-GM להוריד מהכביש מחצית מהמוניות הרובוטיות שלה
קליפורניה דורשת מ-GM להוריד מהכביש מחצית מהמוניות הרובוטיות שלה
שורת תאונות שבהן היו מעורבים רכבי הרובוטקסי של קרוז הובילה את רגולטור הרכב של קליפורניה לדרוש מג'נרל מוטורס להפחית את צי כלי הרכב האוטונומיים שלה ב-50% עד להשלמת החקירה
רגולטור הרכב של קליפורניה הורה לג'נרל מוטורס להוריד מהכביש מחצית מהמוניות הרובוטיות שלה (רובוטקסי) הפועלות בסן פרנסיקו - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
הרקע לדרישה: שורת "תקריות מדאיגות מהזמן האחרון", שנחקרות על ידי רשות הרישוי של קליפורניה (DMV), שבהן היו מעורבים רכבי הרובוטקסי האוטונומיים של יחידת קרוז של GM. רק ביום חמישי האחרון אחת המוניות הרובוטיות של קרוז הייתה מעורבת בתאונה עם רכב ביטחון בסן פרנסיסקו.
רגולטור הרכב מסר לרויטרס כי דרש מקרוז להפחית באופן מידי את צי כלי הרכב הפעיל שלה ב-50% עד אשר תושלם החקירה, ולנקוט צעדים לשיפור הבטיחות. קרוז הסכימה לדרישה.
"ה-DMV שומר לו את הזכות, בעקבות חקירת העובדות, להשהות או לשלול את רישיונות ההפעלה (של קרוז - ח"ח) אם ימצא שקיים סיכון סביר לביטחון הציבור", מסרה הרשות.
קרוז טענה שאחד מרכביה "נכנס לצומת באור ירוק ונפגע על ידי רכב ביטחון שהיה בנסיעה מבצעית אחרי השעה 22:00 בלילה ביום חמישי". לדבריה, "הרכב זיהה את הסכנה, יזם תמרון בלימה והפחית את המהירות שלו, אך לא הצליח לבסוף למנוע את ההתנגשות". גם קרוז עצמה חוקרת את התאונה.