סגור

שנה בלבד לאחר ההשקה - ב.מ.וו משדרגת את רכב הכביש שטח החשמלי

מתיחת הפנים של ה- IX3 שמיוצר בסין ממחישה יותר מכל להיכן הולכת תעשיית הרכב העולמית ומה קורה ליצרני רכב שעדיין מחפשים את דרכם החשמלית

ב.מ.וו הגרמנית מודיעה על עדכון לרכב הכביש שטח החשמלי שלה- ה-IX3.
יצרני הרכב נוהגים להודיע מדי שלוש עד חמש שנים על "מתיחת פנים" לדגמים קיימים. מדובר בשדרוג ויזואלי וטכנולוגי לדגם קיים אשר מיועד להשיג עוד כמה שנים של מכירות בלי שיצרן הרכב יצטרך להשקיע מאות מיליוני דולרים בתכנון של דגם חדש לחלוטין.
1 צפייה בגלריה
ב.מ.וו IX3
ב.מ.וו IX3
ב.מ.וו IX3
(צילום: יצרן)

אבל המקרה של ה- IX3 הוא מקרה שונה: ה- IX3 שמיוצר בסין זוכה למתיחת פנים כעת, בדיוק שנה ושלושה שבועות ממועד הצגתו המקורי. במונחי ענף הרכב העולמי מדובר בזמן שיא. לפי ב.מ.וו, השדרוג כולל הגדלת טווח קלה של כ-13 קילומטרים (הספק המנוע לא שונה), הוספה של קישוריות סלולארית כך שה- IX3 מתחבר לאפליקציות טעינה (יתכן שלא יהיה רלוונטי בישראל) ובעיקר שדרוג של תא הנוסעים של ה- IX3 כך שיישר קו עם דגמי ב.מ.וו היותר חדישים וכמובן כדי שתתאפשר הבחנה בין הדור הישן והחדש, ב.מ.וו גם משדרגת את המראה החיצוני במצעות פנסים ופגושים שונים.
אבל השדרוג שב.מ.וו מבצעת לאחר שנה בלבד ממחיש יותר מכל להיכן הולכת תעשיית הרכב העולמית ומה קורה ליצרני רכב שעדיין מחפשים את דרכם החשמלית, כאשר ה- IX3 הוא דוגמה מצוינת: אאודי, יגואר, מרצדס בנץ, כולן יצרניות רכב מערביות גדולות שהחליטו שהדגמים החשמליים שלהן יהיו ייחודיים, כך שלא יהיה ניתן לרכוש את אאודי ETRON או מרצדס EQC בגרסת בנזין או דיזל. עובדה זו הופכת את הדגם לייחודי בעיני הלקוחות, ולכן הלקוחות יכולים להסתגל יותר בקלות לעובדה שמדובר ברכב שהוא כבר "מספיק מתוחכם" ולא דורש שדרוג מדי שנה.
לעומת זאת במקרה של IX3 בחרו בב.מ.וו בגישה שונה - IX3 הוא גרסתו החשמלית של X3, מה שמותיר את ב.מ.וו כל הזמן במצב של צורך להשתדרג כדי ליישר קו עם המתחרים, מה שמן הסתם עולה לב.מ.וו מיליוני יורו. עוד נקודה שאינה פועלת לטובת ב.מ.וו או לפחות חלק מן המתחרים הגרמנים היא העובדה שאין לה יכולת לבצע עדכוני OTA, ראשי תיבות של over the air. המשמעות היא שבניגוד למשל לטסלה המאפשרת הטמעה של הגדרות שונות ברכב תוך שניות, ה-ב.מ.וו מגיעה מן המפעל עם הגדרות "קבועות" לרוב הפרמטרים, כלומר לא ניתן להוריד אפליקציות מדליקות או לשנות פרמטרים ברמה שתיתן לבעל הרכב כל פעם תחושה שמדובר למעשה ברכב שכל הזמן מתחדש ומתעדכן. בגלל כל אלה מצאה עצמה ב.מ.וו מהמרת על דגם חשמלי יחסית שמרני שיתאים לחובבי המותג היותר מסורתיים, אבל בעשותה כך פספסה את הדור הצעיר והחדשני וכעת נדרשת לפצות, ומהר.