סגור
דגם של תת המותג ONVO של NIO הסינית רכב
דגם של תת המותג ONVO של NIO הסינית. מיועד לשוק האירופי (צילום: יצרן)

האם זה מה שיציל את המותג הסיני של דלק מוטורס? NIO משיקה חשמלית עממית

NIO הסינית חושפת מכונית ראשונה של תת המותג ONVO, הנחשב עממי יותר. שיווק NIO בארץ  מקרטע לאור העובדה שהמחיר של רוב הדגמים הוא יותר מ-300 אלף שקל 

NIO הסינית, שמיובאת לארץ על ידי דלק מוטורס, חושפת מכונית ראשונה של ONVO, תת מותג של היצרנית הסינית שמיועד בין היתר לשיווק גם באירופה. בהתחשב בעובדה ששוק הרכב הישראלי פועל בהתאם לתקינה האירופית, לא מן הנמנע שהמכוניות של ONVO ייובאו גם לישראל. על פי נתונים רשמיים שחשפה היצרנית, ה-60 L שמיועד להתחרות בסין מול טסלה מודל Y משתרע על אורך של 4,828 מילימטרים. רוחבו הוא 1,930 מילימטרים וגובהו 1,616 מילימטרים. אורך בסיס הגלגלים (כלומר המרחק בין הסרן הקדמי והאחורי) היא 2,950 מילימטרים. לשם השוואה, מודל Y משתרעת על אורך של 4,750 מילימטרים ולרוחב של 1,921 מילימטרים. לפי הנתונים הראשונים שמפרסמת ONVO, ה 60 L ישווק בסין השנה בשלוש גרסאות הנבדלות זו מזו בעיקר בקיבולת הסוללה: גרסת הבסיס (סוללת 60 קילוואט/שעה) מסוגלת לנסוע לטווח רשמי של 555 קילומטרים, גרסת הביניים (סוללת 90 קילוואט/שעה) מסוגלת לנסוע לטווח רשמי של 730 קילומטרים והגרסה הבכירה (סוללת 150 קילוואט/שעה) מסוגלת לנסוע לטווח של רשמי של 1,000 ק"מ. עם זאת, יודגש כי הטווחים הרשמיים האמורים נמדדו לפי תקן מדידה סיני אשר נבדל מן התקן האירופי ברמת הדיוק.
הגעתה של מכונית "עממית" של NIO היא כיום קריטית עבור דלק מוטורס שהמותג הסיני היחיד שלה מקרטע: כפי שפורסם ב"כלכליסט", נכון לחודש הנוכחי נמכרו בישראל רק 115 מכוניות של NIO מאז השקת המותג. עיקר דגמי היצרנית מתומחרים גבוה מעל 300 אלף שקל, והציבור לא מתנפל על רכב סיני שמחירו גבוה משמעותית ממתחריו מבית טסלה, אקספנג, זיקר ואחרים למרות מאמצי היבואנית למתגו כמותג יוקרה. לפי פרסומי NIO, המכוניות של ONVO ישווקו באירופה בשלהי השנה הנוכחית ובנוסף על כך תת מותג עממי נוסף של NIO: FIREFLY יציג השנה מכונית חשמלית קומפקטית שתמוצב מתחת ל-60 L ותשווק באירופה בעתיד.