סגור

טסלה, מאחוריך: פחות משנה לאחר ההשקה יונדאי משדרגת את איוניק 5

יונדאי מבצעת שדרוג טכנולוגי במכונית הדגל החשמלית שלה כדי לעמוד בקצב המכירות מול טסלה - המכונית החשמלית הנמכרת ביותר באירופה. בין היתר: הסוללה תגדל ל-77.4 קילוואט שעה, ויתבצע כיול מחדש למערכת המתלים

פחות משנה לאחר הצגת הדגם בעולם וגם בישראל: יונדאי אירופה מודיעה במפתיע על שדרוג של יונדאי איוניק 5 החשמלית. לפי יונדאי, שדרוג האיוניק 5 מתבטא במספר תחומים ובראשם הסוללה.

1 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5. שדרוג הסוללה והמתלים
(צילום: עמית שעל)

יונדאי מוסרת כי האיוניק 5 תקבל בקרוב סוללה בקיבולת של 77.4 קילוואט שעה, אשר תחליף את הסוללה הנוכחית, בקיבולת של 72.5 קילוואט שעה. יונדאי אינה מציינת את תוספת הטווח ששדרוג הסוללה אמור לספק, בנוסף לטווח של 481 קילומטרים שעליו יונדאי מצהירה כיום.
בנוסף מודיעה יונדאי על כיול מחדש של מערכת המתלים של האיוניק 5. לצד שינויים חשובים אלה מצהירה היצרנית כי תוסיף אפשרות להתקנת מראות צד מבוססות מצלמה. יש לציין כי טכנולוגיית הסוללה המשודרגת כבר למעשה נמצאת בידי יונדאי וקיימת בג'נסיס GV60 אשר חולקת עם האיוניק 5 פלטפורמה.
סיבה נוספת לשדרוג, ואולי העיקרית שבהן, עשויה להיות העובדה שטסלה 3, המתחרה העיקרית של האיוניק 5 היא כיום המכונית החשמלית הנמכרת באירופה. במאבק ביניהן יונדאי מבצעת שדרוג טכנולוגי כדי לנסות ולעמוד בקצב המכירות של המתחרה העיקרית שלה.