סגור
מכוניות חשמליות BYD ממתינות להעמסה על אנייה  BYD Explorer No.1 בעיר יאנטאי סין
מכוניות חשמליות (ארכיון) (צילום: Tang Ke/Feature China/Future Publishing/Getty)

סקר שביעות רצון בסין: איזו מכונית נחשבת לאיכותית ביותר?

על פי ארגון הצרכנים JD POWER, הונדה GAC נחשבת למותג האיכותי ביותר בסין בקרב המותגים הנפוצים ביותר ואחריה הונדה דונגפנג. בקרב רכבי היוקרה - פורשה נבחר למותג האמין ביותר

איזו מכונית סינית היא האיכותית ביותר? הזרוע הסינית של ארגון הצרכנים העולמי JD POWER מפרסמת סקר שמסכם את רשמיהם של צרכנים בסין בהתייחסות לכל הדגמים המשווקים בסין - חשמליים ובעלי מנועי בעירה פנימית, זרים וגם מקומיים. סקר IQS בוחן את מספר התקלות והבעיות אשר התגלו ברכבים במהלך חודשי השימוש הראשונים, שעשויות להצביע בין היתר על איכות ההרכבה ורמת ההנדסה שיצרן הרכב השקיע.
על פי ממצאי הסקר, עיקר התלונות מתמקדות בכמה תחומים: נוחות השימוש בתא הנוסעים, שמתייחס לתפעול בקרת האקלים ונוחות המושבים, שירדה מאז שנה שעברה ו"זכתה", ל-15% מתוך סך התלונות. לפי הסקר, לקוחות מתלוננים גם על אמינותן של מערכות הסיוע לנהיגה ובמיוחד על מערכות המצלמות. באופן מעניין, בסין נשים מתלוננות יותר על תקלות ברכבים בעלי מנועי בעירה פנימית – וגברים מתלוננים יותר על בעיות ברכבים שיש להם מערכת הנעה חשמלית.
הדירוג מבוסס על שיטה שממפה מספר תקלות לכל 100 רכבים, כלומר כמה לקוחות התלוננו על בעיות על כל 100 מכוניות – וממנו עולה כי רכבים שאינם סינים עדיין נחשבים אמינים יותר, גם בסין: לפי הסקר, הרכב האמין ביותר בסין הוא פורשה: לקוחות שמחזיקים במכוניות פורשה הביעו שביעות רצון גבוהה מהמותג והתלוננו על 192 בעיות לכל 100 מכוניות. הפורשה היא המכונית שכאמור קיבלה את הציון הגבוה ביותר והיא גם נמצאת בראש טבלת רכבי היוקרה.
במקום השני בטבלת רכבי היוקרה נמצאת לקסוס עם 207 בעיות לכל 100 מכוניות ובמקום השלישי נמצאת קדילאק עם 211 בעיות ל-100 רכבים. אחריה במקום החמישי נמצאים רכבי השטח של לנד רובר עם 212 בעיות ל 100 רכבים וגם וולוו עם 212 בעיות ל 100 רכבים.
לצד טבלת הדירוג של רכבי היוקרה בחן הארגון את שביעות הרצון ממותגים נפוצים. את המקומות הראשונים בסקר תופסים יצרני רכב מערביים שיש להם שיתופי פעולה עם יצרנים מקומיים. את המקום הראשון, כלומר האיכותי ביותר, תופסת הונדה GAC (כלומר הונדה אשר מייצרת באמצעות GAC) עם ציון של 195 בעיות לכל 100 מכוניות. במקום השני הונדה דונגפנג עם 198 בעיות ל-100 מכוניות. במקום השלישי טויוטה GAC עם 200 בעיות ל-100 מכוניות ובמקום הרביעי טויוטה FAW עם 201 בעיות לכל 100 מכוניות. את המקום החמישי מחזיקה ביואיק עם 202 בעיות לכל 100 מכוניות ואחריה במקום השביעי יצרן סיני ראשון: צ'רי, עם 203 בעיות לכל 100 מכוניות.
ואולם, הטבלה המעניינת ביותר היא זו שעוסקת במותגים הסינים העצמאיים והשוואתם לציוני האיכות שקיבלו מותגים מערביים. המותג הסיני האיכותי ביותר הוא צ'רי, שקיבלה 203 תלונות לכל 100 מכוניות, ציון שהוא אומנם נמוך ממובילי הקבוצות האחרות אבל הוא טוב מהציון שקיבלה לקסוס בקטגוריית היוקרה. במקום השני נמצאת ג'ילי עם 204 תלונות לכל 100 מכוניות ואחריה GAC טראמפצ'י עם 206 תלונות לכל 100 מכוניות. את המקום הרביעי מחזיקה צ'אנגאן עם 207 תלונות ואחריה ג'טור עם 208 תלונות לכל 100 מכוניות.