מי יציל את הענקית הדרום קוריאנית? יצרנית אוטובוסים נערכת לרכישת ססאנגיוניג
מי יציל את הענקית הדרום קוריאנית? יצרנית אוטובוסים נערכת לרכישת ססאנגיוניג
לפי דיווחים, החברה תירכש ע"י אדיסון מוטורס הדרום קוריאנית ב-260 מיליון דולר. אדיסון מוטורס המתמחה באוטובוסים ומשאיות חשמליות, נערכת להציג מכוניות חשמליות, כולל ה-SMART S, מכונית מנהלים שתהיה התשובה לטסלה S
ססאנגיונג הקוריאנית צפויה להירכש על ידי יצרנית האוטובוסים אדיסון מוטורס, כך מדווחים אמצעי תקשורת בדרום קוריאה.
ססאנגיונג מוטורס הקוריאנית שזוכה להצלחה בישראל בשוק רכבי השטח, נחשבת לאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בקוריאה.
במקור הוקמה ססאנגיונג בשנת 1954 כשתי חברות קוריאניות נפרדות: הא דונג הוואן מוטור ודונגבאנג מוטור - וצמד החברות התמזגו בשנת 1963 לחברה אחת: הא דונג הואן מוטורס.
החברה הממוזגת פנתה לייצר את מה שהיה באותה עת נפוץ בימים שאחרי מלחמת קוריאה: הג'יפ האמריקאי (בדומה לזכייניות רבות ברחבי העולם הממוקמות באזורי עימות, כולל תעשיות רכב נצרת אשר יצרה בעבר את הג'יפ האמריקאי), מכיוון שייצורו של הג'יפ הבטיח שתמיד תהיה ליצרנית פרנסה, למקרה בו תפרוץ עוד מלחמה ויתעורר הצורך ברכבי שטח זמינים.
עם השנים, כאשר התברר שמלחמה גדולה נוספת בין הקוריאות אינה פורצת, הרחיבה ססאנגיונג את היקף עסקיה ועברה לייצר גם אוטובוסים ומשאיות, אך תמיד שמרה על התמחות ברכבי שטח.
בשנת 1986 השתלט תאגיד ססאנגיונג הקוריאני על יצרנית הרכב הא דונג הואן (שבינתיים שינתה את שמה לדונג אה מוטור) ובשנת 1997 השתלטה דייהו (שקרסה מאז) על ססאנגיונג. עם קריסת דייהו עברה החברה מספר גלגולים, כולל רכישה על ידי קבוצת חברות שבראשון עמדה מהינדרה ההודית, אך עם פרוץ הקורונה הודיעה מהינדרה שלא תמשיך לממן את פעילות ססאנגיונג.
כעת, לפי הדיווחים בדרום קוריאה צפויה ססאנגיונג להירכש על ידי אדיסון מוטורס תמורת 260 מיליון דולר.
אדיסון מוטורס הקוריאנית מתמחה כיום ביצור של אוטובוסים ומשאיות חשמליות – אבל בנוסף לאלה, לפי פרסומים בדרום קוריאה, נערכת החברה גם להצגת מכוניות נוסעים חשמליות כולל דגם שאדיסון מכנה לעת עתה SMART S, מכונית מנהלים אשר תצויד בשלושה מנועים חשמליים אשר מפיקים 644 כוחות סוס ומיועדת להוות תשובה קוריאנית לטסלה מודל S.
חשוב לציין שזיכיון השיווק של ססאנגיונג נמצא זה שנים בידי רמי אונגר, יבואן קיה לישראל. (לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, השנה נמכרו בישראל 246 רכבי שטח ורכבי כביש שטח של ססאנגיונג, זינוק של 90% ביחס ל -131 רכבים שנמכרו בשנה שעברה, זינוק שמוסבר על ידי העלייה בביקוש לרכבי שטח במהלך הקורונה).
אונגר מייבא כיום לישראל רכבים חשמליים של המותג הסיני סרס, אך מכירה של ססאנגיונג לאדיסון מוטורס עשויה לפתוח בפני אונגר את היכולת להיכנס לשוק האוטובוסים החשמליים – ובבוא היום גם לשוק מכוניות המנהלים החשמליות באמצעות הדגם העתידי של אדיסון מוטורס.