סגור
קדילאק סלסטיק רכב חשמלי
קדילאק סלסטיק (צילום: יצרן)

קדילאק חוזרת לשוק האולטרה יוקרה: משיקה חשמלית ששווה מעל מיליון שקל

הקדילאק סלסטיק היא מכונית יוקרה אישית, שתיוצר בהתאם למפרט שייתפר לצרכי הלקוחות. היא מונעת בשני מנועים חשמליים המפיקים 608 כוחות סוס ומזניקים אותה בחרישיות ל- 100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. הטווח הרשמי המוצהר על ידי קדילאק - כ-480 קילומטרים. אבל לפי הפרסומים, טעינה בעמדת DC מהירה יכולה להוסיף לה עוד 120 קילומטר טווח

לאחר היעדרות של כמעט מאה שנה משוק ה"אולטרא יוקרה", מרחב המחיה הטבעי של רולס רויס ובנטלי, קדילאק מציגה את הסלסטיק, מכונית יוקרה חשמלית ראשונה למותג. קדילאק התחרתה ראש בראש במהלך שנות העשרים של המאה הקודמת על כספם של עשירי ארה"ב מול מותגים מבית כדוגמת דוזנברג המנוחה – ומותגים זרים כדוגמת רולס רויס הבריטית, אבל עם פרוץ השפל הגדול ולקראת תחילת מלחמת העולם השנייה נעלמו מכוניות ה"אולטרא יוקרה" של קדילאק והיצרנית האמריקאית התמקדה בדגמים שלימים התחרו מול מרצדס בנץ, אאודי ודומותיהן.
אלא שכעת, עם המעבר לעידן החשמלי יש לקדילאק הזדמנות לשוב אל פלח שוק ריווחי זה והנשק כאמור הוא הסלסטיק, "שמימית" בעברית.
הסלסטיק תהיה מכונית יוקרה אישית, שתיוצר בהתאם למפרט שייתפר לצרכי הלקוחות, שישלמו מעל 300 אלף דולר (בהתאם למפרט הרכב) עבור כל מכונית. הסלסטיק עצמה מונעת בשני מנועים חשמליים המפיקים 608 כוחות סוס ומזניקים את הסלסטיק בחרישיות ל- 100 קמ"ש תוך 3.8 שניות. הטווח הרשמי המוצהר על ידי קדילאק - כ-480 קילומטרים נמוך מהמקובל בקטגוריה – אם כי קדילאק מצהירה שהסלסטיק מסוגלת להוסיף מעל 120 קילומטרים של טווח בטעינה בת עשר דקות בעמדת DC מהירה.
כצפוי, קדילאק מצהירה על עשרות פריטי אבזור בתא הנוסעים (אשר מזכיר מכוניות קדילאק משנות השישים והשבעים) כאשר הרשימה כוללת גג שמחולק לארבעה "אזורי אקלים" המאפשרים חשיפה של כל אחד מארבעת חלקי תא הנוסעים למידה שונה של שמש, בקרת אקלים ארבע אזורית, מתלי אוויר ומערכת חניה אוטונומית.