סגור
TANG של BYD
TANG של BYD. מקום 18 (צילום: BYD)

טעונות שיפור: הסינים לא ממש מרוצים מהמכוניות החשמליות שלהם

סקר של ארגון הצרכנות העולמי JD POWER מעלה כי שביעות הרצון של הלקוחות ממותגי הרכב הסיניים ירד במהלך השנה האחרונה בהשוואה לאשתקד, כשהירידה הגדולה ביותר נרשמה בכל הנוגע לחוויית הרכישה. המותג הסיני המצטיין הוא ZEEKER, בעוד ש-BYD הפופולרית בישראל רק במקום ה-18

ליצרני הרכב הסינים יש עוד מה להשתפר, כפי שעולה מסקר חדש שמפרסמת הזרוע הסינית של ארגון הצרכנות העולמי JD POWER. בדומה לחטיבה האמריקאית של JD POWER, גם החטיבה הסינית עוסקת בניתוח פרמטרים שונים של אמינות, איכות ושביעות רצון של לקוחות, כשהמחקר האחרון של ארגון הצרכנות העולמי מתמקד במה שמוגדר בסין כ"רכבי אנרגיה חדשה" - כלומר, רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין הייבריד. המחקר עצמו מדרג את שביעות הרצון של הלקוחות לפי סולם של פרמטרים המתייחסים לחוויית הרכישה, השימוש ברכב והשירות, ומדרג את איכותם של כלי רכב לפי סולם של אלף נקודות. הארגון גם עורך סקרי לקוחות הנוגעים לאמינות הרכבים.
על פי עיקרי הממצאים שמבוססים על 5,059 בעלי רכבים מ-81 ערים בסין, הציון שמקבלים המותגים הסיניים במדד שביעות הרצון של הלקוחות בסין נמצא במגמת ירידה: בשנה שעברה הדירוג הממוצע היה 795 נקודות ואיו השנה הדירוג הממוצע הוא 768 נקודות, כשחוויית השימוש מקבלת את הציון הגבוה ביותר (775 נקודות) ואילו חוויית הרכישה מקבלת את הציון הנמוך ביותר- 758 נקודות. עוד עולה מהסקר כי מתוך המותגים שנבדקו אלה שמוכרים ללקוחות באופן ישיר קיבלו ציון גבוה מהממוצע בסעיפי חוויית הרכישה של 787 נקודות.
כמו כן, מניתוח התוצאות עולה כי המותג שקיבל את הציון הגבוה ביותר הוא ZEEKR עם דירוג של 792 נקודות. במקום השני נמצאת DEEPAL - מותג הפרמיום של צ'אנגאן הסינית שאינו מיובא לישראל - במקום השלישי נמצאת NIO שתיובא ארצה על ידי דלק מוטורס בעוד מספר חודשים, במקום הרביעי נמצא עוד מותג שאינו מיובא לישראל - LI AUTO - ובמקום החמישי נמצאת אקספנג, שתיובא לישראל בעתיד על ידי קבוצת קרסו. במקום השישי נמצאת ג'יאומטרי, במקום השביעי ליפמוטור ובמקום השמיני איון (שאינה מיובאת ארצה).
היכן נמצאים יתר המותגים שזוכים לפופולאריות בישראל? מבדיקת הנתונים עולה כי BYD, החשמלית הסינית הנמכרת בישראל, נמצאת רק במקום ה-18 ואילו החשמליות של ORA נמצאות במקום ה 19.
--