למניעת בלבול: אאודי תבעה את NIO הסינית - וזכתה
למניעת בלבול: אאודי תבעה את NIO הסינית - וזכתה
היצרנית הגרמנית טענה ששמו של רכב הכביש-שטח החשמלי של NIO - ה-ES8 - דומה מדי לשמה של מכונית המנהלים הספורטיבית שלה - S8; אף שמדובר בשני סוגים שונים לחלוטין של רכב, קיבל בית המשפט במינכן את עמדתה וקבע כי הלקוחות אכן יכולים להתבלבל
יצרנית הרכב הסינית NIO תצטרך לשנות את שמו של אחד מדגמי הליבה שלה בעקבות תביעה שהגישה אאודי הגרמנית לפני 15 חודשים.
אאודי טענה ששמו של רכב הכביש-שטח החשמלי של NIO - ה-ES8 - דומה מדי לשמה של מכונית המנהלים הספורטיבית שלה - S8.
יש לציין כי לפחות ברמה המוצרית קשה לטעות ולהתבלבל בין רכב כביש-שטח חשמלי סיני ובין גרסתה הספורטיבית של מכונית מנהלים שמצוידת במנוע בנזין ומיועדת לשייט ב-250 קמ"ש, אך לפי החלטת בית המשפט שפסק בנושא במינכן, הלקוחות עלולים להתבלבל ולרכוש את הרכב הסיני במחשבה שהוא למעשה גרסה חשמלית של מכונית המנהלים של אאודי. NIO מצדה מסתכנת בקנס של רבע מיליון יורו אם תמשיך לשווק את מכוניותיה תחת השם ES8, ולכן, אם לא תערער על פסק הדין, היא תידרש לשנות את השם.
מבחינה היסטורית מקרים שבהם יצרן רכב משנה את שמה של מכונית בגלל יצרן אחר אינם כה נדירים. אחד הידועים שבהם היה כאשר פורשה הציגה מכונית ספורט חדשה בשנות השישים והחליטה להעניק לה את השם 901. היא החלה לייצר את ה-901 בשנת 1964, עד שפיג'ו הצרפתית התערבה וטענה שהשימוש בשמות דגם בעלי שלושה מספרים עם "0" באמצע מזוהה עם פיג'ו (כלומר פיג'ו 104, 205, 408). פורשה התקפלה מחשש לסכסוך עם יצרנית הרכב הצרפתית, וקראה למכונית שלה "911", ושמה של מכונית הספורט האגדית של פורשה לא השתנה מאז ועד היום.