פרסום ראשוןרכבים חדשים ייגשו לפחות טסטים? משרד התחבורה מקדם מתווה חדש למבחני הרישוי
פרסום ראשון
רכבים חדשים ייגשו לפחות טסטים? משרד התחבורה מקדם מתווה חדש למבחני הרישוי
ממסמכי המשרד שהוגשו במסגרת עתירת איגוד מכוני הרישוי הישראלי נגדו - בנושא מחירי הטסטים עולה כי "במסגרת פעולות המשרד להקלה על הציבור תדירות הטסטים לרכב חדש תפחת". המשמעות: ריווח טסטים לרכבים שגילם מעל שלוש שנים, למשל בעזרת בדיקת תקינות במוסך מורשה בלבד
משרד התחבורה מקדם מתווה חדש למבחני רישוי לרכבים חדשים - במסגרתו מכוניות חדשות יצטרכו לעבור פחות טסטים, כך עולה ממסמכי המשרד שהוגשו לבית המשפט העליון במסגרת עתירת איגוד מכוני הרישוי הישראלי נגד משרד התחבורה בנושא מחירי מבחני הרישוי, המתנהלת בימים אלה.
על פי מסמכי משרד התחבורה, עליהם חתום אבנר פלור: "המשרד מבצע פעולות להקלה על הציבור ובכלל זאת בחינת אפשרות לקידום תיקון לתקנה 273 לתקנות התעבורה, שיביא להפחתת תדירות הטסטים לרכב חדש". כיום לפי חוק, כל רכב חדש שעולה לכבישי ישראל ונמכר ללקוח פרטי (בניגוד לליסינג) פטור מטסט פיזי במשך שלוש שנים. בעל הרכב נדרש בפרק זמן זה לשלם מדי שנה אגרות רישוי.
להערכת גורמים מקורבים למשרד התחבורה, משמעות המהלך היא ריווח מבחני הרישוי לרכבים שגילם הוא מעל שלוש שנים, לדוגמה במתווה שידרוש רק בדיקת תקינות במוסך מורשה.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "המלצת ועדת המחירים המתייחסת לתמחור תעריפי שירותי רישוי לרכב במכוני רישוי, הוצגה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר האוצר. בשלב זה השרה רגב טרם קיבלה החלטה בנושא. בימים אלו בוחן משרד התחבורה שינויים אפשריים בתחום מבחני הרישוי לכלי הרכב. מאחר ומדובר בפעולה של שינוי מדיניות מהותי שעשוי להיות כרוך בתיקוני חקיקה, נהלים והוראות, התקשרות עם יועצים וספקים בתחומים כלכליים, טכנולוגיים ולוגיסטיים ועוד, נדרש למשרד פרק זמן נוסף לבחינה ולגיבוש מדיניות בנושא.לאור זאת, המלצת ועדת המחירים תבחן שוב בתום ארבעה חודשים, כאשר ניתן יהיה לעמוד באופן עדכני על כלל המהלכים הנדרשים והשפעתם על האזרח".