אסטון מרטין על חשמל וגבינה: מכונית-העל של ג'יימס בונד מתיידדת עם הסביבה
אסטון מרטין על חשמל וגבינה: מכונית-העל של ג'יימס בונד מתיידדת עם הסביבה
סדנת לונאז הבריטית מציעה לבעלי רכב היוקרה להחליף את המנוע לחשמלי תמורת יותר ממיליון דולר. הנסיך צ'ארלס החל לתדלק את מנוע ה-DB6 שלו בפסולת מתהליכי ייצור גבינה ויין
אסטון מרטין DB5 תיזכר לנצח כמכוניתו של סוכן-העל החשאי ג'יימס בונד, בגילומו של שון קונרי. בעיני מעריצים רבים, ששמחים לפתוח את הארנק, היא האסטון מרטין הראשונה והמפורסמת ביותר, אף שבפועל אסטון מרטין ייצרה מכוניות-על עוד זמן רב לפני ש-007 התיישב מאחורי ההגה.
למעשה, אסטון מרטין גם ייצרה מכוניות רבות אחרי ה-DB5, שהיו בחלקן חזקות יותר, בחלקן מתורבתות יותר, אבל דבר אחד בטוח - כולן היו מזהמות להפליא. ובתקופה שבה אגרות הגודש, במיוחד בבריטניה, נהפכות לגורם המגביל את תנועת הנהגים באופן קיצוני, מי שרוצה להמשיך ולהחזיק במכונית-על חייב למצוא פתרון לבעיית הזיהום.
בשל כך בדיוק הופיעו בשוק בשבועות האחרונים כמה מכוניות אסטון מרטין DB6, שמיועדות לנוע ברחובות לונדון בדממה, כשבמקום מנועי ששת הבוכנות המזהמים והרועשים, שתכננה אסטון מרטין, שוכן מנוע חשמלי חרישי מתחת למכסה.
הגרסה הראשונה של ה-DB6 הוצגה בידי סדנת לונאז הבריטית. זו מקבלת לידיה את הרכב המקורי מבעלים של מכונית מדגם זה, ולאחר שהוא משלם לה סכום המוערך - לפי פרסומי לונאז עצמה - ב"יותר ממיליון דולר לא כולל מסים מקומיים", הסדנה מפרקת אותו לגורמים ומחליפה כל רכיב מזהם בכזה שמקפיד לשמור על איכות הסביבה. כך, מנוע ה-DB6 - יצירת אומנות ששווה בפני עצמה קרוב ל-100 אלף דולר - נשלף מהאסטון הקשישה ומוחלף במנוע חשמלי שלונאז אינה מפרטת את הספקו, אולי כי ג'נטלמנים לעולם לא מספרים.
לונאז כן מדגישה שהטווח המרבי הוא 410 קילומטרים, ושהרכב מצויד גם ביכולת טעינה מהירה. החברה מקפידה גם לציין כי עם לקוחותיה נמנים "משפחת בקהאם ומשפחת ברקלי" (כלומר, בעלי ברקליז). לונאז גם מדגישה שלקוחות יכולים להסב אסטון מרטין DB5 לחשמל, אם כי סביר להניח שמעטים ימהרו להתעסק עם מכוניתו של 007.
אבל, לצד ההסבה החשמלית לאסטון מרטין DB6, קיימות דרכים נוספות להפוך את מכונית-העל הבריטית למזהמת פחות. לפי פרסומים בבריטניה, יורש העצר הנסיך צ'ארלס הכניס את ה-DB6 שלו לסדנת שיפוץ בחודשים האחרונים, ויצאה משם כשמנוע ששת הבוכנות עבר הסבה לתדלוק באתנול או E85.
לפי הפרסומים, מכוניתו של הנסיך מתודלקת בתערובת של 85% ביו אתנול ו-15% בנזין. ביו אתנול מופק בדרך כלל מתירס, אבל בראיון שהעניק הנסיך ל-BBC הוא ציין כי הביו אתנול שמשמש לתדלוק מכוניתו מופק מפסולת שמקורה מחקלאים בריטים, העוסקים בתהליכי עיבוד של גבינה ויין.