האיחוד האירופי הכניס לתוקף את העלאת המכסים על מכוניות חשמליות מסין
האיחוד האירופי הכניס לתוקף את העלאת המכסים על מכוניות חשמליות מסין
כבר בחודש שעבר גיבש האיחוד את התוכנית להעלאת מכסים על רכבים חשמליים המיוצרים בסין, ואתמול היא אושרה סופית. המכסים ינועו בין 17.4% - 37.6% ויחולו על יצרניות סיניות כמו BYD וייתכן שגם על מותגים אירופים המייצרים את המכוניות שלהם בסין ואפילו על טסלה שיש לה מפעל בשנגחאי
האיחוד האירופי אישר אתמול (ה') את תוכניתו להעלאת מכסים על מכוניות חשמליות המיובאות מסין, כך לפי דיווח ב-CNBC. ההחלטה התקבלה בחודש שעבר לאחר חקירה שפסקה כי הסובסידיות הממשלתיות המוענקות ליצרניות הרכב הסיניות מעניקות להן יתרון תחרותי "לא הוגן".
הרגולטורים האירופים אישרו כי המכסים הגבוהים ייכנסו לתוקף החל מהיום (ו'). המכסים ינועו בין 17.4%-37.6%, ויוטלו על יצרניות הרכב הסיניות כמו BYD, וייתכן שגם על המותגים האירופים המייצרים את המכוניות שלהם בסין, ואפילו על טסלה האמריקאית שיש לה מפעל בשנגחאי.
המכסים מושתים בתקופה שבה היצרניות הסיניות פועלות באגרסיביות כדי להתרחב לאירופה, כולל באמצעות הורדות מחירים, ומהוות איום על היצרניות המובילות ביבשת. עם זאת, יצרנית המכוניות החשמליות הסינית ניאו (NIO) הזהירה כי ייתכן ותיאלץ להעלות מחירים בהמשך בשל המכסים, זאת אף שהצהירה על המחויבות שלה לשוק האירופי. "אנחנו מאמינים בטיפוח תחרות ועניין בצרכנים", נמסר מהחברה.
בדומה, טסלה הודיעה בחודש שעבר לאחר ההכרזה הראשונית על המכסים כי קרוב לוודאי שתעלה את המחירים באירופה למכונית מודל 3 שלה.
בכל מקרה, המכסים בשלב זה בתוקף לארבעה חודשים. בתקופה זו יצטרכו המדינות החברות באיחוד האירופי להצביע על מכסים קבועים שיהיו בתוקף 5 שנים. בינתיים נציגי האיחוד וסין קיימו מספר פגישות כדי לדון במכסים. שר המסחר הסיני הי יאדונג אמר אתמול (ה') כי הוא מקווה ששני הצדדים "ייפגשו באמצע, יפגינו יושרה, יאיצו את ההליכים ועל בסיס חוקים ומציאות יגיעו לפתרון מוסכם הדדית בהקדם האפשרי".