טסלה מודל Y כבר כאן - והמחירים רק עולים
טסלה מודל Y כבר כאן - והמחירים רק עולים
לפי היצרנית, בשבוע שעבר נרשמו בישראל מספר רכבים ממודל Y - במחירים גבוהים משמעותית מאלו של טסלה 3; רישומי הדגמים שפרסמה יבואנית טסלה לארץ חושפים כי המכונית הראשונה שהגיעה לישראל, שנרשמה במחיר של 290 אלף שקל, היתה הזולה ביותר עד כה - ומאז נרשמו, ועוד צפויות להירשם, עליות מחירים עקביות
כמה תעלה טסלה מודל Y? בשבוע שעבר, כך עולה מנתוני שפרסמה היצרנית, נרשמו בישראל מספר מכוניות טסלה מודל Y - במחירים גבוהים משמעותית מטסלה 3.
כפי שנחשף לראשונה בכלכליסט, בדומה למדינות רבות באירופה, גם ישראל נמצאת על מפת היעדים לאספקת רכב הכביש שטח העממי של טסלה, המודל Y. הגעתו של מודל Y אינה עניין של מה בכך: מבחינת טסלה העולמית ישראל היא אחד השווקים הגלובליים הבודדים שבהם ניתן לבצע החדרת כמויות גדולות של דגם בודד, טסלה 3, רכב שפועל בסגמנט (קבוצה, ת.ה) של מכוניות משפחתיות שבעולם נחשבת לרדומה למדי - וזה עוד לפני הכנסת הרכב היותר משמעותי לשוק, רכב הכביש שטח.
במצב כזה ניצב יצרן הרכב בפני פרדוקס: בכמה לתמחר את רכב הכביש שטח ביחס לרכב המשפחתי. בדרך כלל מפת הפערים ברורה מאוד, כאשר הפער בין הדגמים מתבטא בכ-20% במקרה הגרוע. אבל הפעם המצב עשוי להיות שונה: רישומי הדגמים שפרסמה היבואנית חושפים כי דווקא המכונית הראשונה שהגיעה לישראל, שנרשמה במחיר של 290 אלף שקל, היתה הזולה ביותר: רישומי דגמי ההמשך המיועדים לשיווק בארץ חושפים כי ייתכן שהיצרנית העלתה את מחיר הרכישה.
כך, הדגם השני שהגיע לישראל יובא כבר במחיר מוצהר של כ-297 אלף שקל, ואילו הרכב השלישי שהגיע לישראל לאחר פרק זמן קצר - מתומחר כבר ב-312 אלף שקל. כל המודל Y אשר יובאו ארצה בעת האחרונה הם בגרסת הבסיס, הלונג ריינג', ולא בגרסת ה"פרפורמנס" הבכירה. יש להדגיש כי המחיר ההצהרתי שנמסר למדינה הוא לעתים מחיר שמיועד רק לתת אינדיקטור או אפילו "לבלבל את האויב", אבל לעתים קרובות המחיר המוצהר הוא גם מדויק מאוד.
מפעל טסלה סין, ממנו מגיעה המודל Y, חווה בעת האחרונה קשיים בשל משבר השבבים, והיצרנית כבר שלחה לסוכנים בעולם סימנים לאפשרות של עליית מחירים. מדיניות התמחור של טסלה משתנה משוק לשוק, כך שהמחיר של טסלה מודל Y עשוי בהחלט להיות מושפע מלא מעט התרחשויות עולמיות שיהפכו את תמחור רכב הכביש שטח ה"עממי" של טסלה ליותר יקר מן הצפוי.