סגור

כולם רוצים מסך גדול ברכב אבל לא משתמשים בו

לפי מחקר שפרסמה חברת הסקרים האמריקאית העצמאית JD POWER, כ- 61% מהנסקרים כלל לא השתמשו בטכנולוגיות הדיגיטליות שהרכבים החדשים שלהם מציעים. 51% נוספים ציינו שאינם רואים בהן צורך; טסלה היא החברה בה הכי הרבה משתמשים בטכנולוגיות

מסכים גדולים וגדושים במאפיינים שונים הפכו בשנים האחרונות לפריט חובה בדגמי מכוניות רבים, על אחת כמה וכמה לאחר הצגת טסלה מודל S וכמובן טסלה 3, מה שאפילו סחף חלק מיצרני רכבי היוקרה להציג מסכים שתופסים חלק כה ניכר מלוח המחוונים, עד שחלקם גדולים יותר מטלויזיות ביתיות. אבל כמה מן המאפיינים של המסכים האלה באמת באים לידי שימוש?
מחקר שפרסמה חברת הסקרים האמריקאית העצמאית JD POWER, חושף כי חלק מבעלי המכוניות כלל אינם מביעים עניין בחלק גדול מהמאפיינים שנכללים במסכי המידע ברכבים חדשים.
2 צפייה בגלריה
רכב טסלה מודל 3 טסלה 3
רכב טסלה מודל 3 טסלה 3
מסך בטסלה 3
(צילום: טסלה )
כך, הסקר החדש של JD POWER אשר נקרא TXI, או Tech experience index, גילה שחלק ניכר מהמאפיינים המוצעים באותן מערכות מולטימדיה חדישות כלל אינם באים לידי ביטוי במהלך 90 ימי הבעלות על מכונית חדשה.
זהו פרק זמן מכובד מאוד, שמאפשר לרוכשים לדעת האם בעתיד הם כן ישתמשו במאפיין זה. כלומר אם הגאדג'ט "תפס" את תשומת לבם במהלך שלושת החודשים הללו אז הם ישתמשו בו בהמשך - ואם לא, כנראה שמדובר בגאדג'ט שכבר לא יבוא לידי שימוש.
עוד עולה מתוצאות הסקר שנערך בקרב עשרות אלפי נסיינים (בסקר ספציפי זה השתתפו 110,827 בעלי מכוניות חדשות שונות), כי 61% מהנסקרים כלל לא השתמשו בטכנולוגיות הדיגיטליות השונות שהרכבים החדשים שלהם מציעים. 51% נוספים ציינו שאינם רואים צורך בכאלה טכנולוגיות.
המאפיין הנפוץ בקרב המשתמשים - מצלמת רוורס
הרשימה של JD POWER בדקה את רוב המותגים אשר נמכרים בארה"ב על סמך היקף השימוש בפונקציות השונות של מערכות המולטימדיה שלהם - וגילתה כי המאפיין הנפוץ ביותר בקרב משתמשי המולטימדיה הוא מראות אחוריות דיגיטליות, כלומר מה שמכונה בישראל "מצלמת רוורס".
המאפיין בו מבוצע השימוש הכי נמוך הוא יכולת "קריאת ידיים"- כלומר מאפיין כמו זה שיש למשל במכוניות של ב.מ.וו, שמסוגל "לקרוא" את תנועות ידי הנהג כאשר הוא למשל מסובב את ידו כדי להגביר את עוצמת השמע במכשיר הרדיו.
2 צפייה בגלריה
מסך ניסאן קשקאי
מסך ניסאן קשקאי
מסך בניסאן קשקאי
(Nissan)
הרשימה של JD POWER כוללת גם את המכוניות שבהן נעשה הכי הרבה שימוש במולטימדיה - ושלא במפתיע במקום הראשון נמצאת טסלה - שקיבלה 668 נקודות מתוך אלף בסעיף אשר מתייחס למידת השימוש במערכת המולטימדיה של המכונית היחידה בה ניתן לתכנת את הרכב כך שישמיע צלילי נפיחה במקום צלילי איתות. ואולם, הציון שטסלה קיבלה אינו ציון רשמי מכיוון שטסלה מסרבת להשתתף בסקרים של JD POWER. במקום השני - והראשון מבחינה "רשמית" בהיעדר טסלה, נמצאת ג'נסיס הקוריאנית עם 634 נקודות.
במקום השלישי וולוו עם 550 נקודות ואחריה בהתאמה ב.מ.וו (545 נקודות) ומרצדס בנץ (523 נקודות). שלא במפתיע, מכוניות היוקרה שולטות במקומות הראשונים בסקר, בין היתר בגלל מגוון הפיצ'רים השימושיים של מערכות המולטימדיה שלהם, אך מי נמצא במקומות האחרונים? התשובה לפי JD POWER היא שמיצובישי הגיעה למקום האחרון ברשימה. במקום לפני האחרון - נמצאת מיני.