מחשבי משרד התחבורה פעלו ללא גיבוי עד כה
מחשבי משרד התחבורה פעלו ללא גיבוי עד כה
כך עולה מהצעת רכש שאושרה למשרד ללא פטור. בשל החשש מנפילות באזור חולון, שם נמצאים מחשבי המשרד, משרד התחבורה מעוניין לקבל פטור זריז ממכרז בשווי 2 מיליון שקל כדי להעביר את המחשבים המרכזיים לירושלים
מחשבי משרד התחבורה בחולון פעלו עד ימים אלו ללא כל גיבוי, כך עולה מהצעת רכש שאושרה למשרד ללא פטור. בשל המלחמה בעזה והחשש מנפילות באזור חולון, שם נמצאים מחשבי המשרד, הזדרזו במשרד התחבורה לפנות לחשב הכללי ולקבל פטור זריז ממכרז בשווי 2 מיליון שקל כדי להעביר את המחשבים המרכזיים לירושלים לארבעה חודשים.
"לאור מצב החירום ששורר במשק ונפילות רקטות בחולון ובשל העובדה כי כל שרתי משרד התחבורה נמצאים בחדר המחשבים בחולון ללא גיבוי, גובר הסיכון להשבתה של חלק ממערכות המחשוב או כולן, ככל ותהיה פגיעה ישירה או פגיעה חלקית בחדר המחשבים בחולון", נכתב בנימוקי הפטור. ועדת הפטור אישרה למשרד התחבורה התקשרות עם חברת בינת להעברת המחשב המרכזי להר חוצבים, ובהתאם לתקנה של "מניעת נזק של ממש", הצעת הרכש נכנסה לתוקף 48 שעות אחרי שניתנה.
לא ברור כמה זמן מערכות משרד התחבורה בכללותן עומדות ללא גיבוי. אם המערכות אכן נותרו חשופות למשך זמן ללא כל מנגנון גיבוי בסיסי, מדובר בכשל ניהולי מהותי. אם למערכות יש גיבוי, לא ברור מדוע יש צורך בחוזה תקשורת של 2 מיליון שקל בבהילות כה גדולה.
ממשרד התחבורה נמסר כי "אגף המחשוב של משרד התחבורה עבר לירושלים. תהליך העברת חדר המחשב שתוכנן בשלב שני, הואץ לאור המצב הבטחוני. משרד התחבורה נוקט משנה זהירות ובשל המצב ונפילות טילים באזור הוחלט להעבירו למתחם תת קרקעי לשם מניעת נזק. בניגוד לנטען, למשרד ישנו גיבוי למידע, והמילים ״ללא גיבוי״ בבקשת הפטור מתייחסות לאתר DR כגיבוי נוסף".