סגור
טסלה סייברטראק
הטנדר החשמלי טסלה סייברטראק (צילום: טסלה)

בפעם החמישית מאז ההשקה: טסלה מבצעת ריקול לסייברטראק

הריקול יבוצע ל-27 אלף טנדרים חשמליים של סייברטראק בשל תקלה שמתרחשת כאשר מעבירים את הרכב להילוך אחורי: תצוגת הוידיאו נעלמת ל-8 שניות - מה שמגביר את הסיכון לתאונה

טסלה מכריזה על ריקול לכ-27,000 טנדרים חשמליים של סייברטראק בשל בעיה במצלמה האחורית הגורמת לעיכוב בהצגת התמונה על לוח המחוונים, ובכך מגבירה את הסיכון לתאונה. כך עולה מדיווח באתר CNN.
על פי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA), התצוגה האחורית בסייברטראק עלולה להיעלם למשך עד 8 שניות, כאשר מעבירים את הרכב להילוך אחורי. פרק זמן זה חורג באופן משמעותי מהתקן המחייב תגובה תוך 2 שניות.
טסלה שחררה עדכון תוכנה חינמי כדי לתקן את הבעיה, ואילו ב-NHTSA ציינו כי נהגים יכולים לנסוע לאחור עם הסייברטראק כמו פעם - "על ידי ביצוע בדיקה מעל הכתף ושימוש במראות".
זהו הריקול החמישי שהוכרז עבור הטנדר החשמלי מאז השקתו בשנה שעברה. רק ביוני האחרון הוכרז ריקול שכלל את מגב השמשה הקדמית הענק ופס פלסטיק לאורך שפת ארגז המשאית שעלול להשתחרר ולהתנתק מהרכב בזמן נסיעה.
באפריל המשאיות נקראו לריקול בגלל דוושת האצה שעלולה להיתקע בעת לחיצה. בינואר טסלה הכריזה על ריקול תוכנה ל-2.2 מיליון מכלי הרכב שלה, כולל סייברטראקים, מכיוון שהאותיות על נורות האזהרה היו קטנות מדי לקריאה. גם בעיה זו תוקנה באמצעות עדכון תוכנה באוויר.
השבוע דיווחה טסלה על עלייה במכירות בפעם הראשונה השנה, אם כי המכירות שלה מתחילת השנה עדיין מפגרות אחרי התקופה המקבילה ב-2023.
החברה מסרה כמעט 463,000 כלי רכב ברחבי העולם ברבעון השלישי, עלייה של 6% לעומת נתוני המכירות מלפני שנה ועלייה של 4% מהסך שנמסר ברבעון השני של השנה.