סגור
חותים ורכבים
(צילום: טל סער)

כלכליסט TV
חות׳ים ורכבים: חזרנו לנמל אילת כדי לגלות שהוא כמעט נטוש

בשנה שעברה בטרם סגירת נמל אילת לאוניות, הגיעו אליו עשרות אוניות שנשאו מכוניות מהמזרח; הרכבים זלגו לשטחי האחסון שסביבו, ואז הוחלט להוציא עשרות אלפי מכוניות לשטחים שבשדה התעופה רמון, מחוץ ליטבתה ואפילו בשטחי אילת; ובכל זאת הנמל עדיין מלא ברכבים

מחצית השנה הראשונה של 2024 התאפיינה בעליות מחירי הרכבים בישראל, בהתייקרות הרכב החשמלי ובסגירה של נמל אילת לכניסה של אוניות.
בשנה שעברה, כאשר עבד הנמל בשיא התפוקה, הגיעו אליו עשרות אוניות שנשאו מכוניות מהמזרח - מכוניות שגדשו את הנמל וזלגו אל שטחי האחסון שסביבו.
וכאשר אלה לא הספיקו כלכליסט יצא לאילת כדי לעמוד על היקף התופעה וגילה כי הוחלט להוציא עשרות אלפי מכוניות חדשות מהנמל אל השטחים שבשדה התעופה רמון, מחוץ ליטבתה ואפילו בשטחי אילת.
אך כיום, שנה אחת אחרי, המצב שונה: המכוניות מגיעות לנמל חיפה ונמל אשדוד.
במהלך החודשים הקרובים גם המכוניות האלה ייצאו ככל הנראה מהנמל והרציפים יישארו מיותמים. מה יקרה לאחר מכן? והאם מצב זה יימשך.