מצעד הטעויות של משרד התחבורה: מכוניות "הורדו מהכביש", אחרות לא דווחו כטוטאל לוס
מצעד הטעויות של משרד התחבורה: מכוניות "הורדו מהכביש", אחרות לא דווחו כטוטאל לוס
ממסמכי משרד התחבורה שהופצו לאחרונה עולה כי שמאי רכב דיווחו בטעות על מכוניות שירדו מהכביש, מה שגרם למשרד להחזיר לבעליהן את דמי הרישוי. בנוסף, דווח על רכבים שהוערכו על ידי שמאי רכב כטוטאל לוס, אבל הדיווחים אודותיהם לא הגיעו למאגרי המשרד
לאחרונה שמאי רכב דיווחו בטעות על מכוניות שהורדו מהכביש, מה שגרם למשרד התחבורה להחזיר לבעליהן את דמי הרישוי. כך עולה ממסמכים שהפיץ לאחרונה המשרד בקרב שמאי רכב. בפועל, המכוניות כלל לא הורדו מהכביש ובעליהן קיבלו את דמי הרישיון שלא כדין.
המסמכים שפרסם משרד התחבורה מתייחסים למה שמכונה "טופס 587"- הטופס ששמאי הרכב חייב להוציא כאשר מכונית מוכרזת כ"טוטאל לוס" (או אובדן גמור בעברית). בזמן שהמכונית מוכרזת כטוטאל לוס שמאי הרכב מחויב לחתום על טופס 587 שקובע כי הרכב הוא אובדן להלכה, ואז לדווח למשרד התחבורה שהרכב אינו כשיר לנסיעה. משרד התחבורה מצידו מחויב להחזיר לבעליהן של מכוניות שירדו מהכביש את החלק היחסי של דמי הרישוי (כלומר, בעל המכונית שילם את דמי הרישוי על שנה שלמה, ואם הרכב עבר תאונה ובעל הרכב יפנה למשרד התחבורה בבקשת החזר- מדינת ישראל תשיב לו את החלק היחסי של דגמי הרישוי של המכונית שנהרסה ואינה נוסעת עוד).
מסמכי משרד התחבורה מתייחסים ל"פניות רבות הנוגעות לטעויות בדיווח לאובדן גמור" ונוגעים לשגיאות נוספות. כך, לפי המשרד התרחשו גם מקרים בהם רכבים הוערכו על ידי שמאי רכב כטוטאל לוס, אבל הדיווחים אודותם לא הגיעו למאגרי המשרד. כלומר, יתכן שמכוניות אלה לא צריכות לנסוע בכבישים, אך במאגרי מדינת ישראל הדבר לא עודכן.