כריות אוויר מתפוצצות ובלמים כושלים: שורה של ריקולים נוחתת על נהגי ישראל
כריות אוויר מתפוצצות ובלמים כושלים: שורה של ריקולים נוחתת על נהגי ישראל
רשימת הריקולים של משרד התחבורה כוללת בין היתר מכוניות יוקרה כמו מרצדס AMG GT, שתידרש להגיע למוסכי היבואנית מכיוון שכיסוי הגלגל עלול להשתחרר בנסיעה; אאודי A8 ואאודי A7 שיוצרו ב-3 שנים האחרונות, שבהן כרית האוויר של הנוסע בעייתית; וגם מכוניות עממיות כמו סוזוקי איגניס משנת 2021, שמתבקשות להגיע למוסך בשל חיבור לקוי של במערכת הדלק
כריות אוויר מסוכנות של TAKATA שעדיין מותקנות במכוניות הנוסעות בכבישי ישראל, אופנועים שאינם עוצרים ומכוניות יוקרה עם גלגלים משתחררים – כל אלה מופיעים ברשימת הריקולים החדשה שמפרסם משרד התחבורה, רשימה אשר נוגעת לאלפי מכוניות הנוסעות בכבישי ישראל. ריקול הוא מצב שבו יצרן רכב מזהה כי בדגם שייצר קיימת בעיה פוטנציאלית. לפעמים הבעיה מתגלה רק אחרי שמכוניות כאלה נוסעות בעולם מיליוני קילומטרים - ואז יצרן הרכב מזמן את בעלי מכוניות אלה לתיקון – על חשבון היצרן. חוקי מדינת ישראל קובעים כי בעל רכב שזומן לביצוע של ריקול חייב לבצע את הריקול בתוך חצי שנה - ואם הריקול אינו מבוצע, אזי הרכב לא יכול לעבור טסט.
רשימת הריקולים של משרד התחבורה כוללת מכוניות בשווי מיליוני שקלים, לצד מכוניות בשווי עשרות אלפי שקלים - והמשותף לכולן הוא העובדה שמשהו עלול להיות פגום ברכב ויש לתקנו בהקדם, מחשש לתאונת דרכים או נזק. כך לדוגמה כוללת רשימת הריקולים של משרד התחבורה התייחסות למכונית מרצדס AMG GT שמחירה כחדשה חצה בשעתו את רף מיליון השקלים. המרצדס האימתנית, שמגיעה למהירות של 310 קמ"ש, תידרש להגיע למוסכי היבואנית מכיוון שכיסוי הגלגל, כך כותב משרד התחבורה, עלול להשתחרר בנסיעה.
אאודי A8 – מכונית המנהלים הבכירה של אאודי, וגם גרסת הקופה שלה – ה-A7, נדרשות גם הן להגיע אל המוסך, הפעם מכיוון שכרית האוויר של הנוסע במכוניות שיוצרו בשלוש השנים האחרונות עלולה להיפתח באופן שיגרום לחלקי פלסטיק מלוח המחוונים לפגוע בנוסע. לצד אלה מתגלים, שוב, מקרים שבהם כריות אוויר פגומות לכאורה של TAKATA ממשיכות לסכן נוסעים ונהגים במכוניות, הפעם של חברת וולוו. לפי משרד התחבורה, בעלי S60 וגם S80 שיוצרו בין 2001 ל-2003 נדרשים להגיע למוסך כדי לתקן את כריות האוויר הבעייתיות של TAKATA, שעלולות להיפתח ולרסס את היושב מולן בחתיכות מתכת קטלניות.
גם ברכב העממי: סכנה לדליפות דלק
הודעות משרד התחבורה מתייחסות גם לדגמים עממיים: כך, סוזוקי איגניס חדישות משנת 2021 מתבקשות להגיע למוסך עקב חיבור לקוי של נשם דלק (צינור שחרור לחץ) שעלול לגרום לדליפה, ואילו סובארו XV מהשנים 2018 ו-2019 מזומנות למוסכים עקב "כשל במערכת ההצתה". במקביל מזומנים גם כמה דגמי אופנועים למוסכי היבואנים, כמו למשל KTM אדוונצ'ר 790 אשר מזומן למוסך עקב תקלה אפשרית בבלמים הקדמיים.