טויוטה עוצרת משלוחי דגמי דיזל לאירופה ולישראל
טויוטה עוצרת משלוחי דגמי דיזל לאירופה ולישראל
ספקית המנועים שלה לא הקפידה על תהליך רישום של בדיקת כוחם של המנועים ולכן החברה החליטה לעצור בשלב זה את המשלוחים, כך על פי דוברות טויוטה באירופה. מדובר ברכבי טויוטה בהם מותקנים מנועי דיזל מדגמי 1GD ו 2 GD בנפחי מנוע 2.8 ו 2.4 ליטרים כמו גם מנועי F33A בנפח 3.3 ליטרים. יוניון מוטורס: "הפסקת המשלוחים הזמנית אינה רלוונטית בשלב זה לשוק הישראלי"
טויוטה העולמית עוצרת משלוחים של מספר דגמים אשר מצוידים במנועי דיזל, כך מפרסמים אמצעי תקשורת באירופה. רשימת המדינות המופיעות בדיווחים שאושרו על ידי דוברות טויוטה באירופה כוללת מספר גדול של מדינות באירופה ובנוסף גם את ישראל וטורקיה. על פי הדיווחים, מדובר ברכבי טויוטה בהם מותקנים מנועי דיזל מדגמי 1GD ו 2 GD בנפחי מנוע 2.8 ו 2.4 ליטרים כמו גם מנועי F33A בנפח 3.3 ליטרים.
לפי הדיווחים באירופה, טויוטה העולמית גילתה כי ספקית המנועים שלה ביצעה "תהליכי בדיקה לא נאותים" במנועים אשר קשורים בהליכי הסרטיפיקציה של המנועים. יש להדגיש: התהליכים האמורים הם תהליכים טכניים לחלוטין ואינם מעידים על בעיה במנועים - אלא על אי הקפדה על תהליך הרישום של בדיקות כוחם של המנועים.
ספקית המנועים של טויוטה TICO דיווחה לטויוטה כי ועדה מיוחדת לנושאי תקינה ערכה חקירה בנושא הספקי כוחות סוס של המנועים שפיתחה TICO שבמסגרתה התגלו "חריגות" בשלושת מנועי הדיזל מכיוון שבזמן הבדיקות שביצעה הוועדה המנועים הופעלו על ידי מחשבי מנוע שונים מאלה שהותקנו במנועים ששווקו ברכבים בפועל. "וידאנו שהרכבים שיוצרו אכן עונים על דרישות טויוטה לעמוד בהספק המנוע הנדרש. לכן אין כל צורך להפסיק להשתמש במנועים. עם זאת אנו מתנצלים עמוקות בפני לקוחותינו". עוד מצהירה טויוטה: "בהתבסס על התוצאות, משלוחי מנועים אלה יעצרו זמנית". רשימת הדגמים בהם המנועים הללו מותקנים כוללת את הפראדו משנת היצור 2020 ואילך, הייאס משנת 2017, היילקס ממאי 2020 ואילך, לנד קרוזר 300 (אינו משווק בישראל) ולקסוס 500 דיזל (אינו משווק בישראל)
מיוניון מוטורס נמסר: "הפסקת המשלוחים הזמנית אינה רלוונטית בשלב זה לשוק הישראלי".